Hedging Devices in Academic Writing

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Huschová, Petra cze
dc.contributor.author Foldyna, Radovan
dc.date.accessioned 2015-09-27T10:40:00Z
dc.date.available 2015-09-27T10:40:00Z
dc.date.issued 2015
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/61535
dc.description.abstract The aim of this master thesis is to analyze the use of hedging devices in academic writing. The theoretical part defines the term hedging and describes the most frequently used hedging devices represented by modal verbs, lexical verbs, adjectives and adverbs. Special attention is paid to their epistemic meaning. The practical part analyzes the frequency of occurrences of hedges in the chosen bachelor theses. Eventually, the prevailing tendencies are described and interpreted with respect to the context and functional style. eng
dc.format 160 s. cze
dc.format.extent 1649313 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Pouze v rámci univerzity cze
dc.subject prostředky atenuace cze
dc.subject epistémická modality cze
dc.subject deontická modalita cze
dc.subject tentativnost cze
dc.subject akademický styl cze
dc.subject hedging devices eng
dc.subject epistemic modality eng
dc.subject deontic modality eng
dc.subject tentativeness eng
dc.subject academic style cze
dc.title Hedging Devices in Academic Writing eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Ježková, Šárka cze
dc.date.accepted 2015 cze
dc.description.abstract-translated Cílem této diplomové práce je analyzovat použití prostředků atenuace v textech akademického stylu. Teoretická část definuje termín atenuace a popisuje nejčastěji používané prostředky atenuace representované modálními slovesy, lexikálními slovesy, přídavnými jmény a příslovci. Zvláštní důraz je kladen na epistémický význam. Praktická část analyzuje četnost výskytu prostředků atenuace ve vybraných bakalářských pracích. Na závěr jsou popsány a interpretovány převažující tendence s ohledem na kontext a funkční styl. cze
dc.description.department Katedra anglistiky a amerikanistiky cze
dc.thesis.degree-discipline Učitelství anglického jazyka cze
dc.thesis.degree-name Mgr. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D33706 cze
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cze
dc.identifier.stag 25430 cze
dc.date.embargo 2015-06-30 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet