Specifika podnikání v oblasti zahraničního obchodu
Bakalářská práceDatum publikování
2015
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Zahraniční obchod je významnou a celospolečensky sledovanou součástí ekonomiky České republiky. Řeší individuální potřeby osob, zájmy českých podnikatelských subjektů a zájmy a potřeby státu jako celku, a to jak po stránce politické, tak po stránce ekonomické. Orientace a charakter jednotlivých hospodářských vztahů a zájmů jednotlivce a státu v oblasti zahraničního obchodu jsou vytvářeny především s ohledem na specifika naší společnosti, které jsou tvořeny především malým vnitřním trhem, nedostatečným vybavením přírodními a kapitálovými zdroji a vysokým stupněm specializace průmyslu.
Ke správnému pochopení specifik zahraničního obchodu České republiky je nutné se zaměřit na teritoriální restrukturalizaci českého zahraničního obchodu, politické zájmy, orientaci a závislost České republiky na ostatních zemích.
Rozsah stran
50 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Management podniku: Management malých a středních podniků
Studijní program
Ekonomika a management
Signatura tištěné verze
D33053
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
foreign trade, duty, import, export, customs debt, trade balance, economic results (income), zahraniční obchod, clo, import, export, celní dluh, obchodní bilance, hospodářský výsledek