dc.contributor.advisor |
Jonášová, Hana |
cze |
dc.contributor.author |
Doležalová, Martina
|
|
dc.date.accessioned |
2015-09-27T10:22:02Z |
|
dc.date.available |
2015-09-27T10:22:02Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/60918 |
|
dc.description.abstract |
V této práci je realizována segmentace zákazníků na reálných datech poskytnutých jednou IT společností XY. Segmentace byla realizována data miningovými nástroji dle metodiky CRISP-DM v softwarovém prostředí SPSS Modeler. Segmentace zákazníků byla realizována dle hodnoty zákazníka pro danou společnost XY, k jejichž zjištění byla použita RFM analýza
a ABC analýza. Na závěr jsou výsledné shluky zákazníků popsány a je nakreslen vývojový diagram charakterizující algoritmus, dle kterého může daná IT společnost diferenciovat zákazníky do jednotlivých shluků. Tištěná práce je doplněna o CD se zdrojovými daty a řešením data miningové úlohy. |
cze |
dc.format |
67 s. |
cze |
dc.format.extent |
2018444 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Práce není přístupná |
cze |
dc.subject |
data mining |
cze |
dc.subject |
customer segmentation |
cze |
dc.subject |
customer value |
cze |
dc.subject |
RFM analysis |
cze |
dc.subject |
ABC analysis |
cze |
dc.subject |
K-means |
cze |
dc.subject |
elbow method |
cze |
dc.subject |
CRM |
cze |
dc.subject |
methodology CRISP-DM |
cze |
dc.subject |
segmentace zákazníků |
cze |
dc.subject |
hodnota zákazníka |
cze |
dc.subject |
RFM analýza |
cze |
dc.subject |
ABS analýza |
cze |
dc.subject |
elbow metoda |
cze |
dc.subject |
metodologie CRISP-DM |
cze |
dc.subject |
algoritmus |
cze |
dc.title |
Segmentace zákazníků pro nastavení diferencovaného přístupu k nim |
cze |
dc.title.alternative |
Customer Segmentation for setting differentiated access |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Hájek, Petr |
cze |
dc.date.accepted |
2015 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
In this work, customer segmentation is performed on real data provided by an XY company. Segmentation was implemented by data mining tools according to the methodology CRISP-DM in software environment SPSS Modeler. Customer segmentation was carried out
based on the customer value for the XY company. The value was determined by RFM analysis and ABC analysis. The resulting clusters of customers are described and a flowchart is drawn describing the algorithm according to which an IT company can differentiate its customers. Printed work is complemented by CD, where you can find source data and data mining solutions task solution. |
eng |
dc.description.department |
Ústav systémového inženýrství a informatiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Regionální a informační management |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní |
cze |
dc.identifier.signature |
D32206 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Systémové inženýrství a informatika |
cze |
dc.description.defence |
Studentka seznámila komisi s obsahem své diplomová práce na téma Segmentace zákazníků pro nastavení diferencovaného přístupu k nim. Byly položeny otázky oponenta. Komise dále položila následující otázky: Jak je zařazen nový zákazník? Jakým způsobem byly stanoveny použité váhy? V čem je použitý algoritmus inovativní?Studentka na otázky odpověděla. |
cze |
dc.identifier.stag |
25996 |
cze |
dc.date.embargo |
2035-04-30 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |