dc.contributor.advisor |
Hába, Aleš |
cze |
dc.contributor.author |
Balaban, Eren
|
|
dc.date.accessioned |
2015-06-25T10:35:14Z |
|
dc.date.available |
2015-06-25T10:35:14Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/59957 |
|
dc.description.abstract |
Suspension system of a rail vehicle is one of key member of railway vehilce. As time passed and technology evolved, people's expactation increased also in area of railway transportation like anything in life. Those expactation caused improvements also in suspension systems of railway vehicles such as using flexi - coil type of helical spring suspension. The flexi-coil type of helical spring allows deformation both in vertical and lateral direction. Due to this property of flexi - coil springs, their stress state and calculation of stresses differ from ordinary springs. In this thesis, change in stiffness and stresses under combined loading are investigated using finite element programme Solidworks. Results obtained from Solidworks are compared
with experimentally evaluated stresses. |
eng |
dc.format |
80 s. |
cze |
dc.format.extent |
2660807 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
vypružení |
cze |
dc.subject |
šroubovitá pružina |
cze |
dc.subject |
flexi-coil pružina |
cze |
dc.subject |
MKP |
cze |
dc.subject |
solidworks |
cze |
dc.subject |
železniční vozidlo |
cze |
dc.subject |
suspension |
cze |
dc.subject |
coil springs |
cze |
dc.subject |
flexi-coil springs |
cze |
dc.subject |
FEA |
cze |
dc.subject |
solidworks |
cze |
dc.subject |
railway vehicles |
cze |
dc.title |
Theoretical and Experimental Analysis of Flexicoil Helical Spring Stress |
eng |
dc.title.alternative |
|
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Ježdík, Roman |
cze |
dc.date.accepted |
2015 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Systém vypružení kolejového vozidla je jedním z jeho klíčových prvků. S vývojem technologií jsou očekávána zlepšení také v oblasti železniční dopravy. Tato očekávání způsobila zdokonalení také systému vypružení kolejových vozidel jakým je vypružení válcovými šroubovitými pružinami typu flexi-coil, které umožňují deformaci ve svislém i příčném směru. V důsledku této vlastnosti je napjatost v pružině typu flexi-coil odlišná od obvyklých typů pružin. V této diplomové práci jsou zkoumány změny tuhosti a napjatosti při kombinovaném zatížení za použití metody konečných prvků programu Solidworks. Výsledky získané z tohoto programu jsou porovnávány s experimentálně vyhodnoceným napětím. |
cze |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Transport Means: Railway Vehicles |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D31956 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Student přednesl obhajobu své diplomové práce, zodpověděl všechny dotazy z posudku vedoucího práce a reagoval na dotazy členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
27113 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |