dc.contributor.advisor |
Rýdl, Karel |
|
dc.contributor.author |
Teplá, Zdenka
|
|
dc.date.accessioned |
2015-02-17T12:23:29Z |
|
dc.date.available |
2015-02-17T12:23:29Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/59022 |
|
dc.description.abstract |
Tato závěrečná práce se zabývá možnostmi využití aktivizačních metod ve výuce religionistiky na gymnáziu. Nejprve je vymezen vývoj vyučovacích metod od antiky po současnost. Dále jsou popsány jednotlivé aktivizační metody a možnosti
jejich využití v hodinách. Druhá část práce vychází z praktického použití těchto metod
a aktivizačních prvků v hodinách. Nejprve jsou popsány obecné předpoklady vývoje školství v České republice, které vedly k větším kompetencím škol při tvorbě osnov jednotlivých předmětů. Využití aktivizačních metod a prvků v hodinách a reakce žáků jsou uvedeny na příkladu šesti vyučovacích hodin religionistiky. Nakonec jsou popsány další možnosti využití aktivizačních metod v hodinách religionistiky, které mohou
sloužit jako inspirace pro učitele. |
cze |
dc.format |
85 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
didaktika |
cze |
dc.subject |
vyučovací metody |
cze |
dc.subject |
aktivizační metody |
cze |
dc.subject |
religionistika |
cze |
dc.subject |
didactics |
eng |
dc.subject |
teaching methods |
eng |
dc.subject |
activation methods |
eng |
dc.subject |
study of religion |
eng |
dc.title |
Využití aktivizačních metod ve výuce religionistiky na gymnáziu |
cze |
dc.type |
závěrečná práce |
cze |
dc.date.accepted |
2014 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with the possibilities of using activation methods in teaching study of religion at the gymnasium. First of all, the development of teaching methods is defined from ancient times to the present. The following part describes the activation methods and their possibilities use in the lessons. The second part is based on the
practical application of these methods and motivating elements in the lessons. At first,
the general assumptions for education in the Czech Republic are described, these assumptions lead to greater competence in developing school curricula of individual subjects. The use of activation methods and elements in the lessons and the reactions of pupils are given as the example of six lessons of study of religion. In the last part there are the other possibilities of using activation methods in the lessons of study of religion that can serve to inspire for the teacher. |
eng |
dc.thesis.degree-discipline |
doplňující pedagogické studium |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D31333 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |