Abstrakt:
Ve své bakalářské práci zaměřené na téma Fenomén World of Warcraft seznamuji čtenáře, o čem hra pojednává, jaké jsou její charakteristické znaky a proč je celosvětově, tak oblíbenou a úspěšnou. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a praktickou.
Teoretická část se zabývá vysvětlením klíčových pojmů, souvisejících s tímto tématem např. počítačové hry, MMORPG (Massive(ly)-Multiplayer Online Role Playing Games), kyberkultura a kyberprostor, virtuální realita a závislost na MMORPG.
Praktická část je věnována kvalitativnímu výzkumu, který je proveden polostrukturovaným rozhovorem s několika hráči World of Warcraft. Rozhovory jsou rozděleny do tří okruhů.
Cílem bakalářské práce je zjistit: Co vede lidi k hraní MMORPG, jakým způsobem se ve hře seznamují, a okrajově se dotknu problematiky závislosti, která s tímto typem her souvisí.