Eric Carle´s Picture Books in ELT
Diplomová práceOmezený přístupDatum publikování
2014
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This master thesis focuses on the picture books by Eric Carle and their possible use in English language teaching. The theoretical part explores picture books in the context of children’s literature and presents the method of storytelling as a suitable tool for suing literature in English language teaching. Furthermore, the thesis defines a term curriculum in the Czech context and introduces principles and rules for the development of curricular documents. The practical part analyses the School educational programme of a chosen school and presents the thematic plan and lesson plans designed for a target group of learners. The thematic plan and lesson plans integrate one picture book by Eric Carle.
Rozsah stran
85 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D31727
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
dětská literatura, Eric Carle, obrázkové knihy, metoda vyprávění příběhů, žáci prvního stupně základní školy, výuka anglického jazyka, children’s literature, picture story books, storytelling, young learners, English language teaching