Abstrakt:
Práce je zaměřena na pohyb a reakci cestujících v metru v různých provozních situacích (při různých intenzitách dopravy). Práce se opírá o průzkumy pozorováním. Byl zmapován pohyb přepravních proudů cestujících a určena kolizní a úzká místa v důležitých stanicích. Řešeno je přímé využívání jednotlivých dveří soupravy, způsob obsazování sedadel s příčným a podélným uspořádáním, "zákonitosti a zvyky" při pohybu cestujících ve stanicích, "reálný" způsob nástupů vozíčkářů, cestujících s jízdními koly apod. V návrhové části jsou posouzena různá opatření pro zvýšení počtu cestujících a plynulosti odbavování, zlepšení příchodu a odchodu na/z nástupišť, zrychlení nastupování do vozidel, eliminace kolizních míst. Jako např. usměrnění nástupu nebo výstupu na vybrané dveře, umístění dodatečných informačních prvků svislého i vodorovného značení (např. místo pro nástup vozíčkářů/kočárků, označení dveří, naváděcí označení o poloze dveří apod.).