dc.contributor.advisor |
Sikora, Ondřej |
cze |
dc.contributor.author |
Janoušková, Alice |
|
dc.date.accessioned |
2014-09-22T12:28:48Z |
|
dc.date.available |
2014-09-22T12:28:48Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/58074 |
|
dc.description.abstract |
Práce je zaměřena na pragmatické myšlení Johna Deweyho. Pozornost je věnována zejména jeho pojetí zkušenosti, etiky, a výchovy.
V první kapitole je vysvětlen filosofický směr pragmatismus a jeho pojetí pravdy. Ve druhé kapitole je popsán život a základní rysy filosofie Johna Deweyho. Třetí kapitola je věnována jeho epistemologii, v které rozebírá pojetí instrumentalismu a zkušenosti a součástí této kapitoly je také popsání myšlení a zkoumání jakožto aspekty zkušenosti. Čtvrtá kapitola je věnována pragmatické etice Johna Deweyho a poslední pátá kapitola se zabývá jeho pragmatickou pedagogikou. |
cze |
dc.format |
71 s. |
cze |
dc.format.extent |
1160838 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
pragmatismus |
cze |
dc.subject |
pragmatism |
eng |
dc.subject |
pravda |
cze |
dc.subject |
instrumentalismus |
cze |
dc.subject |
zkušenost |
cze |
dc.subject |
etika |
cze |
dc.subject |
pedagogika |
cze |
dc.subject |
růst |
cze |
dc.subject |
truth |
eng |
dc.subject |
instrumentalism |
eng |
dc.subject |
experience |
eng |
dc.subject |
ethics |
eng |
dc.subject |
education |
eng |
dc.subject |
growth |
eng |
dc.title |
Pragmatické myšlení Johna Deweyho |
cze |
dc.title.alternative |
Pragmatic thinking in John Dewey |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Průka, Miloslav |
cze |
dc.date.accepted |
2014 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The work is focused on pragmatic thinking of John Dewey. Attention is paid to the concept of experience, ethics, and education.
The first chapter explains the philosophical direction of pragmatism and his conception of truth. In the second chapter is describes the life and the basic features of the philosophy of John Dewey. The third chapter is devoted to his epistemology, in which he examines the concept of instrumentalism and experience a part of this chapter is also described a thinking and exploring as aspects of the experience. The fourth chapter is devoted to the pragmatic ethics of John Dewey and the last fifth chapter deals with his pragmatic pedagogy. |
eng |
dc.description.department |
Katedra filosofie |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Filozofie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D31709 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Filozofie |
cze |
dc.description.defence |
Obhajoba práce proběhla standardně, studentka prezentovala svoji práci a dokázala zodpovědět většinu položených otázek. |
cze |
dc.identifier.stag |
23281 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |