Adventures of Tom Sawyer in ELT
Diplomová práceOmezený přístupDatum publikování
2014
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
This master thesis focuses on Mark Twain's The Adventures of Tom Sawyer and its possible uses in English language teaching (ELT). The theoretical part puts The Adventures of Tom Sawyer into the context of children's literature and introduces the concept of extensive reading programme through which a graded version of the book is presented to elementary school learners (seventh-graders) in the practical part. At the end of the thesis, the outcome of the action research is analysed and evaluated.
Rozsah stran
89 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D31019
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
dětská literatura, Twain, Mark, Dobrodružství Toma Sawyera, extensivní čtení, výuka anglického jazyka, children's literature, Twain, Mark, Adventures of Tom Sawyer, extensive reading, English language teaching