Zobrazit minimální záznam
dc.contributor.advisor |
Schifferová, Věra |
|
dc.contributor.author |
Šífová, Monika |
|
dc.date.accessioned |
2014-09-22T12:26:04Z |
|
dc.date.available |
2014-09-22T12:26:04Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/57609 |
|
dc.description.abstract |
Tématem práce jsou filosofické základy výchovy v Komenského Velké didaktice. Pozornost bude postupně věnována těmto třem filosofickým problémům: pojetí lidské přirozenosti, pojetí světa jako "školy Boží moudrosti" a přirozená výchova. Práce se rovněž zabývá otázkou, zda je Komenského filosofie výchovy aktuální i dnes. První kapitola se zabývá filosofickými základy Komenského pojetí přirozenosti, a to především stupňovitosti, novoplatónským motivům, přípravě člověka k věčnosti. V druhé kapitole je pojednáno o Komenského myšlence světa jako školy Boží moudrosti a prostředcích nápravy světa. Třetí kapitola je věnována Komenského filosofii přirozené výchovy a filosofickým aspektům zásady názornosti, především senzualismu. |
cze |
dc.format |
38 s. |
cze |
dc.format.extent |
214886 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
výchova |
cze |
dc.subject |
celistvost |
cze |
dc.subject |
harmonie |
cze |
dc.subject |
Bůh |
cze |
dc.subject |
education |
eng |
dc.subject |
integrity |
eng |
dc.subject |
harmony |
eng |
dc.subject |
God |
eng |
dc.title |
Filosofické motivy v Komenského Velké didaktice |
cze |
dc.title.alternative |
Philosophical motives in Comenius' Didactica Magna |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Balík, Vojtěch |
|
dc.date.accepted |
2014 |
|
dc.description.abstract-translated |
The topic of the thesis is philosophical foundations of education in Comenius' Didactica Magna. Attention will be paid to these three philosophical problems: the concept of human nature, the concept of the world as "God's School of Wisdom" and natural upbringing. The work also addresses the question whether Comenius' philosophical education is still relevant today. The first chapter deals with the philosophical conception of Comenius' nature, especially graduality, motives of neoplatonism, preparing man for eternity. The second chapter discusses Comenius' idea of the world as "God's School of Wisdom" and means of rectifications of the world. The third chapter is devoted to Comenius' natural philosophy and philosophical aspect of the principle of illustrative, escpecially Sensualism. |
eng |
dc.description.department |
Katedra filosofie |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Filozofie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D31671 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Filozofie |
cze |
dc.description.defence |
Obhajoba proběhla v pořádku, studentka zodpověděla všechny otázky. |
cze |
dc.identifier.stag |
23261 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích
Zobrazit minimální záznam
|
Vyhledávání
Procházet
-
Vše v Digitální knihovně
-
Tato kolekce
Můj účet
|