Průzkum čtenářské gramotnosti uměleckých textů na středních školách v Kutné Hoře
Bakalářská práceOmezený přístupDatum publikování
2014
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tématem práce je výzkum čtenářské gramotnosti v prvních ročnících středních škol v Kutné Hoře. První část je teoretická, zabývá se poznatky z oblasti čtenářské gramotnosti, konkrétním výběrem metody, odbornými pojmy, prezentací historie českých výzkumů a představením dosavadních mezinárodních výzkumů. Hlavní náplní práce je praktický průzkum čtenářské gramotnosti, který byl proveden metodou dotazníkového šetření.Dotazník obsahuje otázky, vztahující se k vybrané ukázce uměleckého textu. Cílem práce je zjistit schopnosti a dovednosti žáků při komunikaci s uměleckým textem. Práce se konkrétně zaměřuje na dovednosti vyhledávat v textu správně informace, interpretovat myšlenky, vyvozovat závěry a využívat při práci s textem osobních zkušeností a znalostí.
Rozsah stran
96 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Historicko-literární studia
Studijní program
Historické vědy
Signatura tištěné verze
D30158
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
čtenářská gramotnost, čtení, čtenáři, čtenářský průzkum, metody průzkumu, dotazníková metoda, literacy, reading, readers, reading survey, methods of survey, questionnaire method