dc.contributor.advisor |
Synková, Hana |
cze |
dc.contributor.author |
Vorlíček, Radek |
|
dc.date.accessioned |
2014-06-19T10:16:41Z |
|
dc.date.available |
2014-06-19T10:16:41Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/56182 |
|
dc.description.abstract |
Diplomové práce se zabývá dynamikou sociální vzdálenosti mezi dětmi na základních školách a všímá si, jak tato dynamika upevňuje či naopak oslabuje jejich postavení v hierarchii. Práce také popisuje interakční dynamiku v kolektivu dětí a zaznamenává kontext, v němž probíhá inkluze a exkluze těch, kdo jsou vnímáni jako nositelé jiné než dominantní skupinové identity, ať už má povahu spíše etnickou nebo sociálně třídní. Sběr informací se uskutečnil prostřednictvím pozorování realizovaného na několika základních školách, které se nacházejí v různých regionech České republiky. |
cze |
dc.format |
94 s. |
cze |
dc.format.extent |
5294079 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Práce není přístupná |
cze |
dc.subject |
Romský žák |
cze |
dc.subject |
sociální exkluze |
cze |
dc.subject |
sociální inkluze |
cze |
dc.subject |
hierarchie |
cze |
dc.subject |
Roma pupil |
eng |
dc.subject |
social exklusion |
eng |
dc.subject |
social inclusion |
eng |
dc.subject |
hierarchy |
eng |
dc.title |
Dynamika sociální inkluze a exkluze v rámci výchovně vzdělávacích institucí |
cze |
dc.title.alternative |
Social inclusion and exclusion dynamics within pedagogical and educational institutions |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Pabian, Petr |
cze |
dc.date.accepted |
2014 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
This diploma thesis deals with social distance dynamics among pupils at elementary schools and observes how these dynamics strengthens or weakens their position in the hierarchy. This work also describes the dynamics of interaction in a group of children and records context in which takes place inclusion and exclusion of those who are seen as bearers of other than group dominant identity and whether it has the character of ethnic or social class. Research findings derive from fieldwork conducted in several elementary schools located in different regions of the Czech Republic. |
eng |
dc.description.department |
Katedra sociálních věd |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Sociální antropologie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D29985 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Sociologie |
cze |
dc.identifier.stag |
19842 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |