Dynamika sociální inkluze a exkluze v rámci výchovně vzdělávacích institucí

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Synková, Hana cze
dc.contributor.author Vorlíček, Radek
dc.date.accessioned 2014-06-19T10:16:41Z
dc.date.available 2014-06-19T10:16:41Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/56182
dc.description.abstract Diplomové práce se zabývá dynamikou sociální vzdálenosti mezi dětmi na základních školách a všímá si, jak tato dynamika upevňuje či naopak oslabuje jejich postavení v hierarchii. Práce také popisuje interakční dynamiku v kolektivu dětí a zaznamenává kontext, v němž probíhá inkluze a exkluze těch, kdo jsou vnímáni jako nositelé jiné než dominantní skupinové identity, ať už má povahu spíše etnickou nebo sociálně třídní. Sběr informací se uskutečnil prostřednictvím pozorování realizovaného na několika základních školách, které se nacházejí v různých regionech České republiky. cze
dc.format 94 s. cze
dc.format.extent 5294079 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Práce není přístupná cze
dc.subject Romský žák cze
dc.subject sociální exkluze cze
dc.subject sociální inkluze cze
dc.subject hierarchie cze
dc.subject Roma pupil eng
dc.subject social exklusion eng
dc.subject social inclusion eng
dc.subject hierarchy eng
dc.title Dynamika sociální inkluze a exkluze v rámci výchovně vzdělávacích institucí cze
dc.title.alternative Social inclusion and exclusion dynamics within pedagogical and educational institutions eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Pabian, Petr cze
dc.date.accepted 2014 cze
dc.description.abstract-translated This diploma thesis deals with social distance dynamics among pupils at elementary schools and observes how these dynamics strengthens or weakens their position in the hierarchy. This work also describes the dynamics of interaction in a group of children and records context in which takes place inclusion and exclusion of those who are seen as bearers of other than group dominant identity and whether it has the character of ethnic or social class. Research findings derive from fieldwork conducted in several elementary schools located in different regions of the Czech Republic. eng
dc.description.department Katedra sociálních věd cze
dc.thesis.degree-discipline Sociální antropologie cze
dc.thesis.degree-name Mgr. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D29985 cze
dc.thesis.degree-program Sociologie cze
dc.identifier.stag 19842 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet