Dynamika sociální inkluze a exkluze v rámci výchovně vzdělávacích institucí
Diplomová práceOmezený přístupDatum publikování
2014
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Diplomové práce se zabývá dynamikou sociální vzdálenosti mezi dětmi na základních školách a všímá si, jak tato dynamika upevňuje či naopak oslabuje jejich postavení v hierarchii. Práce také popisuje interakční dynamiku v kolektivu dětí a zaznamenává kontext, v němž probíhá inkluze a exkluze těch, kdo jsou vnímáni jako nositelé jiné než dominantní skupinové identity, ať už má povahu spíše etnickou nebo sociálně třídní. Sběr informací se uskutečnil prostřednictvím pozorování realizovaného na několika základních školách, které se nacházejí v různých regionech České republiky.
Rozsah stran
94 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Práce není přístupná
Název akce
ISBN
Studijní obor
Sociální antropologie
Studijní program
Sociologie
Signatura tištěné verze
D29985
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
Romský žák, sociální exkluze, sociální inkluze, hierarchie, Roma pupil, social exklusion, social inclusion, hierarchy