Abstrakt:
Diplomová práce se zabývá problematikou výkonnosti podniku z pohledu zákazníků
a jejím měřením. Na základě rešerše prací různých autorů je v první části práce vysvětlen pojem výkonnost podniku, především z pohledu zákazníků, jeho podstata a úloha. Dále se práce zaměřuje na nefinanční ukazatele zákaznické výkonnosti, které tvoří měřítka hodnotových výhod a výstupní měřítka. Správné nastavení těchto měřítek je důležité pro hodnocení poskytované úrovně vnímané hodnoty zákazníky a pro měření jejich postojů. Praktická část práce se zabývá marketingovým výzkumem vnímání výkonnosti dodavatelů průmyslových trhavin z pohledu jejich odběratelů, týkajících se jejich obeznámenosti, preferencí podniku, spokojenosti, retence, loajality a vnímané hodnoty nabídky a služeb.
V závěru práce jsou specifikovány návrhy pro opatření, které by mohly vést ke zvýšení výkonnosti zkoumaných dodavatelů průmyslových trhavin z pohledu jejich odběratelů.