dc.contributor.advisor |
Doleček, Radovan |
|
dc.contributor.author |
Novotný, Jan |
|
dc.date.accessioned |
2014-06-19T10:15:18Z |
|
dc.date.available |
2014-06-19T10:15:18Z |
|
dc.date.issued |
2014 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/55949 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá komplexním porovnáním parametrů vozidel poháněných spalovacím motorem a motorem elektrickým. Na začátku práce jsou zmíněny vlastnosti obou typů motorů a stručně jejich výhody i nevýhody. Dále jsou pro verzi s elektrickým motorem popsány různé koncepce uspořádání pohonu. V souvislosti s teoretickým základem pro elektromobily jsou zde uvedeny možnosti dobíjení akumulátorových baterií a také cíle elektromobility. Další kapitola je věnována výpočtovému modelu vozidla poháněného spalovacím motorem. Zde se práce zabývá výpočtem jízdních odporů a následným vlivem těchto odporů na trakční vlastnosti vozidla. Je zde také popsán spalovací motor pomocí charakteristik (momentová, trakční, atd.). V závěru kapitoly je vypočítána energetická náročnost provozu automobilu. Další kapitola práce se zabývá výpočtovým modelem elektromobilu. Je zde popsána teoretická přestavba automobilu na elektromobil a její dopad na hmotnost vozidla, potažmo i na trakční vlastnosti a dojezd. V závěru kapitoly je vypočtena energetická a ekonomická náročnost elektromobilu. Poslední kapitola komplexně porovnává oba pohony. Je zde provedeno porovnání zrychlení a trakčních charakteristik, srovnání ekonomických nároků na provoz vozidel a energetická náročnost je zde porovnána komplexně pro oba pohony a to od těžby primárních zdrojů, až po přenos síly na vozovku. Porovnána je zde také problematika znečištění ovzduší oběma typy pohonů. |
cze |
dc.format |
70 s. |
cze |
dc.format.extent |
1080467 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
elektromobily |
cze |
dc.subject |
automobily |
cze |
dc.subject |
energetická náročnost |
cze |
dc.subject |
dobíjení |
cze |
dc.subject |
akumulátorová baterie |
cze |
dc.subject |
jízdní odpor |
cze |
dc.subject |
charakteristika |
cze |
dc.subject |
electric cars |
eng |
dc.subject |
vehicles |
eng |
dc.subject |
energy performance |
eng |
dc.subject |
charging |
eng |
dc.subject |
battery |
eng |
dc.subject |
driving resistances |
eng |
dc.subject |
characteristics |
eng |
dc.title |
Energetická náročnost individuální automobilové dopravy |
cze |
dc.title.alternative |
The energy performance of individual car transport |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Pohl, Jiří |
|
dc.date.accepted |
2014 |
|
dc.description.abstract-translated |
The main thema this bachelor thesis is the completely comparing parameters of vehicles powered by an internal combustion engine and an electric engine. The first part of this thesis describes the properties of both types of engines and their advantages and disadvantages. In the next part thesis analyses a various types of propulsion for electric engines and possibilities charging the batteries and objectives of electromobility. The second chapter works with a mathematics model of vehicle with internal combustion engine and the size of waveforms driving resistances. Author describes internal combustion engine with using torque characteristics and traction characteristics and he calculates the energy performance of operation the car. The third chapter works with a mathematics model of vehicle with eletric engine. Chapter contains describe theoretical conversion from vehicle with internal combustion engine to vehicle with electric engine and impact of this conversion to weight of the vehicle. Author calculates the energy performance of operation the electric car. In the final chapter, author compares a both of types of engines. He presents the comparison of acceleration cars, traction characteristics and changes in the production of CO2, as well as economic demands to operation the cars. For a both type of engine, the energy performance is calculated completely from power generation to power transmission on road. |
eng |
dc.description.department |
Katedra elektrotechniky, elektroniky a zabezpečovací techniky v dopravě |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní infrastruktura: Elektrotechnická zařízení v dopravě |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D30107 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní technologie a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Uchazeč prezentoval komisi hlavní výsledky a závěry své bakalářské práce. Po prezentaci bakalářské práce zodpověděl dotazy vedoucího a oponenta bakalářské práce. V diskusi o bakalářské práci podrobně zodpověděl všechny dotazy členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
24238 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |