Regionální školství 2. cyklu

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Kraftová, Ivana cze
dc.contributor.author Lagusová, Adéla
dc.date.accessioned 2014-06-19T10:14:58Z
dc.date.available 2014-06-19T10:14:58Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/55892
dc.description.abstract Vzdělávání hraje klíčovou roli při formování ekonomického růstu a konkurenceschopnosti, a protože střední vzdělávání rozvíjí vědomosti a dovednosti získané v základním vzdělávání a připravuje jedince na další studium nebo na kvalifikovaný výkon povolání, je jeho kvalita a přizpůsobování společenským a ekonomickým změnám velmi důležitá. Změny, které na pozadí všech států probíhají, musejí být reflektovány do systému školství, aby nedocházelo k absencím vědomostí a dovedností u mladých absolventů. Hlavní pozornost je v práci věnována kvantitativnímu a kvalitativnímu vývoji středního školství, který spolu s přítomným nepříznivým demografickým dopadem a aktuální pozicí technických oborů poukazuje na současný stav středního školství. Analýza je provedena na dvou úrovních, a to celorepublikové a krajské. Hlavním cílem práce je vytvořit ucelený pohled na oblast středního školství a prostřednictvím analýzy vývojových aspektů středního školství pak ověřit platnost hypotéz, které se vztahují jak k celkovému pohledu na střední školství, tak i k oborové struktuře se zaměřením na technické obory. cze
dc.format 94 s. cze
dc.format.extent 4307545 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject střední odborné vzdělávání cze
dc.subject střední všeobecné vzdělávání cze
dc.subject technické obory cze
dc.subject lokalizační kvocient cze
dc.subject regionální rozložení cze
dc.subject secondary vocational education eng
dc.subject secondary general education eng
dc.subject technical fields eng
dc.subject location quotient eng
dc.subject regional distribution eng
dc.title Regionální školství 2. cyklu cze
dc.title.alternative Regional education of 2nd cycle eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Rýdl, Karel cze
dc.date.accepted 2014 cze
dc.description.abstract-translated Education plays a key role in shaping economic growth and competitiveness. Considering that secondary education develops the knowledge and skills that are acquired in primary education and prepares individuals for further study or a qualified professional work, quality of education and adaptation of social and economic changes are very important. This background processes must be reflected in the education system to prevent absence of knowledge and skills of young graduates. The main attention in the work is paid to the quantitative and qualitative development of the secondary education which along with the present unfavorable demographic impact and the current position of technical fields points to the current state of secondary education. The analysis is performed on two levels - nationwide and regional. The main goal is to create a comprehensive view of secondary education and through analysis development aspects of secondary education validate hypotheses, relating to the overall perspective of the secondary school as well as branch structure with a focus on technical fields. eng
dc.description.department Ústav regionálních a bezpečnostních věd cze
dc.thesis.degree-discipline Regionální rozvoj: Urbanismus cze
dc.thesis.degree-name Ing. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta ekonomicko-správní cze
dc.identifier.signature D29936 cze
dc.thesis.degree-program Hospodářská politika a správa cze
dc.description.defence Studentce byly položeny otázky vedoucí diplomové práce: Pokud by "protáhla" autorka svůj pohled na regionální rozložení technicky zaměřených SŠ oborů na technicky zaměřené VŠ obory, reps. Technické VŠ, bylo by možno konstatovat podobnost či naopak rozdílnost v daném směru? Z analýzy DP je patrný akcent kladený na technické obory. V čem spatřuje autorka oprávněnost této situace?Oponent práce položil studentce tyto otázky: Co je důvodem faktu, že k optimalizaci nebyla v Evropě dotlačena jen Česká republika? Jaká doporučení by autorka poskytla decizní sféře, když se požadavky trhu práce neustále proměňují? V rámci diskuse byla studentka tázána na pojetí práce z hlediska technických oborů. Dále byla tázána na konkrétní podobu interakce a finančních podpor mezi školami a zaměstnavateli. Další dotaz se vztahoval k vysvětlení pojetí studentčiny hypotézy. cze
dc.identifier.stag 22282 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet