dc.contributor.advisor |
Kukla, Pavel |
|
dc.contributor.author |
Lanc, Aleš |
|
dc.date.accessioned |
2014-03-05T13:56:26Z |
|
dc.date.available |
2014-03-05T13:56:26Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/54527 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je zaměřena na návrh metodiky sledování technického stavu převodovky NORD 9092.1 a elektromotoru Siemens 160 kW, které pohánějí míchadlo v nádobě. Pro zjištění aktuálního stavu převodovky a elektromotoru je použita diagnostická metoda - měření vibrací. Jde o bezdemontážní diagnostickou metodu. Důležité je provést analýzu měřeného objektu a správně určit měřená místa pro získání dostatečného množství informací o stavu převodovky a elektromotoru. Měřená místa je nutné definovat, aby bylo možné provést opakované měření. Pro určení, o jakou poškozenou součást se jedná, je třeba spočítat základní a harmonické frekvence všech rotujících částí (rotory, ozubená kola, ložiska) a tyto frekvence se následně identifikují v naměřeném signálu. Na základě jejich analýzy je možné diagnostikovat technický stav součástek. |
cze |
dc.format |
56 s. |
cze |
dc.format.extent |
2664431 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
vibrodiagnostika |
cze |
dc.subject |
snímače |
cze |
dc.subject |
měřící místa |
cze |
dc.subject |
převodovky |
cze |
dc.subject |
ozubená kola |
cze |
dc.subject |
ložiska |
cze |
dc.subject |
výpočet základních a harmonických frekvencí |
cze |
dc.subject |
vibration diagnostics |
eng |
dc.subject |
sensors |
eng |
dc.subject |
measuring points |
eng |
dc.subject |
gearbox |
eng |
dc.subject |
gears |
eng |
dc.subject |
bearings |
eng |
dc.subject |
calculation of fundamental and harmonic frequencies |
eng |
dc.title |
Analýza vibrací převodovek |
cze |
dc.title.alternative |
Analysis of vibration transmission |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Němeček, Pavel |
|
dc.date.accepted |
2014 |
|
dc.description.abstract-translated |
This thesis focuses on the design methodology for monitoring the technical condition NORD Gear 9092.1 and Siemens 160 kW electric motor that drive the agitator in the tank. To determine the current status of the electric motor and gearbox is used diagnostic method - measuring vibration. It is a non-invasive diagnostic method.
It is important to analyze the measured object and identify areas measured to obtain sufficient information about the gear and motor. Measured points must be defined in order to perform repeated measurements. To determine what the damaged part is, it is necessary to calculate the fundamental and harmonic frequencies of all rotating parts (rotors, gears, bearings), and these frequencies are then identified in the measured signal. Based on their analysis, it is possible to diagnose the technical condition of the components. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D29630 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Při obhajobě diplomové práce diplomant komisi seznámil s tématem, které je směřováno do praxe prdediktivní údržby a ve kterém se věnoval základům vibrační diagnostiky a popisoval objekty údržby na základě jdnoduchého experimentu. V práci rovněž popsal teoretické základy vibrodiagnostiky, použití snímačů vibrací a možných poruch. Na otázky oponenta i členů komise odpovídal věcně správně. |
cze |
dc.identifier.stag |
23155 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |