Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Prázný, Aleš |
cze |
dc.contributor.author |
Burešová, Kateřina |
|
dc.date.accessioned |
2014-03-05T13:55:27Z |
|
dc.date.available |
2014-03-05T13:55:27Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/54405 |
|
dc.description.abstract |
John Locke, filosof sedmnáctého století, nastínil své politické myšlenky v Druhém pojednání o vládě a v Dopisu o toleranci. Své představy o konceptu teorie poznání a funkce rozumu v průběhu našeho života pak nastínil v Eseji o lidském rozumu. Tato tři nejznámější díla řeší různé problémy týkající se lidstva, od teorie politické k teorii vědění. Na pozadí toho všeho se tyčí cesta, na které Locke charakterizuje obraz pravého gentlemana ve společnosti, a to v oblasti výchovy. Toto téma probírá ve svém hlavním pedagogickém díle Několik myšlenek o vychování.
Ačkoli Lockovy pedagogické názory nebudí takový zájem jako jeho práce z oblasti filosofie a teorie státu, je nepochybné, že i jeho výchovné dílo sehrálo ve vývoji pedagogického myšlení podstatnou roli. Výchova je cílevědomá záležitost a je důležité si určit, jakým směrem povede, neboť ovlivní život celého jedince. Proto i Locke hledá tu nejvhodnější cestu ke správné výchově. Je si vědom toho, že cíl výchovy je určen společenskou pozicí člověka. Ukazuje, že vrcholem vzdělání a výchovy má být nezávislá osoba - občan takové společnosti, ke které patřil i sám Locke, tedy gentleman tehdejšího anglického měšťanstva. |
cze |
dc.format |
34 s. |
cze |
dc.format.extent |
921029 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Práce bude přístupná pouze v rámci univerzity od 6.9.2023 |
cze |
dc.subject |
Locke, John |
cze |
dc.subject |
výchova |
cze |
dc.subject |
filosofie |
cze |
dc.subject |
gentleman |
cze |
dc.subject |
ctnost |
cze |
dc.subject |
mravnost |
cze |
dc.subject |
moc |
cze |
dc.subject |
vláda |
cze |
dc.subject |
Locke, John |
eng |
dc.subject |
education |
eng |
dc.subject |
philosophy |
eng |
dc.subject |
gentleman |
eng |
dc.subject |
virtue |
eng |
dc.subject |
moral human |
eng |
dc.subject |
power |
eng |
dc.subject |
government |
eng |
dc.title |
Pojetí výchovy u Johna Locka |
cze |
dc.title.alternative |
John Locke and His Concept of Education |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Horák, Petr |
cze |
dc.date.accepted |
2014 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
John Locke, the philosopher of the seventeenth century, outlined his thoughts of politics in the writings called Two Treatises of Government and A Letter on Toleration. He outlined his ideas about the concept of epistemology and function of the understanding during our life in the work An Essay Concerning Human Understanding. These three best-known works solve different problems related to humanity from the theory of politics to the theory of knowledge. In the background of all of this there is a way on which Locke describes a model of the true gentleman in society, that is in the area of education. Locke discusses this topic in his main pedagogical writing Some Thoughts Concerning Education.
Although his pedagogical opinions do not cause as much interest as his philosophical and political works, there is no doubt that even his pedagogical work played an important role in developing the pedagogical thinking. An education is a purposeful issue and it is important to determine its direction, because it affects the life of the individual. That is the reason why Locke was looking for the best way to correct education. He is aware that such a goal of education is given determined by the social position of the person. He points out that the peak of education must be an independent person, a citizen of the society to which Locke himself belonged, a gentleman of the English middle-class. |
eng |
dc.description.department |
Katedra filosofie |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Filozofie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D29593 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Filozofie |
cze |
dc.description.defence |
Obhajoba proběhla v souladu s doporučením školitele a oponenta. |
cze |
dc.identifier.stag |
22347 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|