Interdisciplinarita v péči o kulturní dědictví
Stálý URI pro tuto komunituhttps://hdl.handle.net/10195/54252
Procházet
23 výsledky
Search Results
Nyní se zobrazuje 1 - 10 z 23
Konferenční objekt Otevřený přístup peer-reviewedpublished Příbramští ostrostřelci: Z hlubin času a šera depozitářů na světlo světa(Univerzita Pardubice, 2013) Šíblo, JanKonferenční objekt Otevřený přístup peer-reviewedpublished Specifika dokumentace fyzického stavu vzácných knihovních exemplářů(Univerzita Pardubice, 2013) Novotný, JanKonferenční objekt Status neznámý peer-reviewedpublished Restaurování dekorací zámeckého divadla v Českém Krumlově(Univerzita Pardubice, 2013) Bláha, JiříKonferenční objekt Status neznámý peer-reviewedpublished Sgrafita zámku v Litomyšli – příběhy fasád: systematická dokumentace, průzkum a monitoring sgrafitových fasád zámku v Litomyšli(Univerzita Pardubice, 2013) Lesniaková, Petra; Racková, Eliška; Vojtěchovský, Jan; Waisser, PavelKonferenční objekt Status neznámý peer-reviewedpublished Restaurování grottových objektů: Interdisciplinární přístup jako nutnost(Univerzita Pardubice, 2013) Michlovská, NinaTvorba umělých jeskynních objektů představuje specifický fenomén, který se, s odkazem na antickou tradici, objevil kolem poloviny 16. století na Apeninském poloostrově, získal velmi rychle na oblibě a rozšířil se do ostatních zemí Evropy. Brzy si vydobyl pozici specifického uměleckého odvětví i ve střední Evropě. Také na našem území byly grotty rychle adaptovány a nezřídka dospěly do podoby nákladného barokního „Gesamtkunstwerku“, na kterém se v rozdílné míře podílela různá umělecká média. Výstavba a výzdoba grottových objektů byla věcí značně nákladnou. Nemalé náklady však bylo třeba vynaložit také na neustálou údržbu. Řada z grott, vznikajících severně od Alp, byla již brzy po svém vzniku nenávratně zničena. Svůj podíl na tom nesla proměna barokní estetiky a následná ztráta zájmu o tyto pozoruhodné umělecké objekty, ale především nepříznivé klimatické podmínky. Do dnešní doby se dochovaly pouze skrovné pozůstatky tohoto uměleckého odvětví. Jejich současný stav je většinou velmi smutný. Mnohé z dochovaných grott pak pod nánosem novodobých úprav vypovídají jen málo o své původní podobě. Většina z grottových objektů, které byly na našem území doposud restaurovány, si vyžádala speciální přístup. Některé z provedených restaurátorských zásahů můžeme považovat v podstatě za precedens. V těchto případech musel být složitě nalezen postup vycházející z interdisciplinární spolupráce mezi restaurátory různého zaměření, historiky umění, technology – biology, chemiky, petrology. V tomto ohledu je třeba poukázat, jaká interdisciplinární debata by měla každému zásahu, každé plánované péči o kulturní dědictví – zejména, jde-li o památky tak specifické jako jsou grotty - předcházet.Konferenční objekt Status neznámý peer-reviewedpublished Srovnání čištění laserem s dalšími metodami čištění na silikátových pískovcích(Univerzita Pardubice, 2013) Ďoubal, JakubKonferenční objekt Status neznámý peer-reviewedpublished Poznámky k provádění restaurátorských průzkumů kamenosochařských památek na příkladu mariánského (morového) sloupu v Poličce(Univerzita Pardubice, 2013) Gláser, PetrKonferenční objekt Status neznámý peer-reviewedpublished Konsolidanty kamene – historie a současnost(Univerzita Pardubice, 2013) Kotlík, PetrKonferenční objekt Otevřený přístup peer-reviewedpublished Inovační zkušební postupy v péči o architektonické dědictví(Univerzita Pardubice, 2013) Drdácký, MilošKonferenční objekt Otevřený přístup peer-reviewedpublished Materials Used for the Conservation of Mural Paintings in Austria: Past – Present – Future(Univerzita Pardubice, 2013) Linke, Robert
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »