dc.contributor.author |
Štěpánová, Hana
|
|
dc.date.accessioned |
2014-02-06T09:25:20Z |
|
dc.date.available |
2014-02-06T09:25:20Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/54189 |
|
dc.description.abstract |
Tato závěrečná práce je zaměřena na problematiku záškoláctví u žáků středních škol. Teoretická část popisuje fyzické, psychické a sociální faktory ovlivňující období dospívání, vymezuje termín adolescence, charakterizuje samotné záškoláctví a snaží se popsat východiska a faktory, které mohou mít vliv na chození za školu. Dále se teoretická část věnuje legislativě týkající se záškoláctví a nastiňuje možnou prevenci záškoláctví. Výzkumná část je zaměřena na zhodnocení výzkumných otázek a testování hypotéz. Zvolenou výzkumnou metodou byl sestavený dotazník. Tato část práce prezentuje, srovnává a
hodnotí data získaná během výzkumu u žáků gymnázia a střední zdravotnické školy. |
cze |
dc.format |
64 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.subject |
docházka |
cze |
dc.subject |
adolescence |
cze |
dc.subject |
střední školy |
cze |
dc.subject |
záškoláctví |
cze |
dc.subject |
school attendance |
eng |
dc.subject |
high school |
eng |
dc.subject |
truancy |
eng |
dc.title |
Faktory ovlivňující docházku žáků středních škol |
cze |
dc.title.alternative |
Factors influencing school attendance by the students at the high school |
eng |
dc.type |
závěrečná práce |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
|
dc.description.abstract-translated |
This final theses deals with the issue of truancy of high school students. The theoretical part describes physical, psychical and social factors influencing the period of adolescence; defines the term adolescence, characterizes truancy itself and tries to describe assumptions and factors that may have an impact on truancy. In addition, the theoretical part deals with legislation regarding truancy and outlines the possible prevention of it. The research part is focused on the evaluation of research questions and testing of hypotheses. An established questionnaire was chosen as the research method. This part of the theses presents, compares and evaluates data obtained during the research on students of a grammar school and a nursing school. |
eng |
dc.thesis.degree-discipline |
doplňující pedagogické studium |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D29476 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |