Podpora studentů se speciálními vzdělávacími potřebami na Univerzitě Pardubice v systémovém modelu sociálně-edukační politiky
ČlánekOtevřený přístuppeer-reviewedpublishedDatum publikování
2013
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The National Plan for the Creation of Equal Opportunities for Persons with Disabilities 2010-2014 points to, among the other things, the lack of a systematic solution to the conditions for the tertiary education of students with disabilities. Although numerous activities have been in place and operations at the University
of Pardubice, this problems is still an issue. Therefore, this contribution paper focuses on the systemic model of socio-educational policies aimed to support students with special educational needs.
Rozsah stran
p. 64-75
ISSN
1804-9095 (Print)
1804-9109 (Online)
1804-9109 (Online)
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Aktuální otázky sociální politiky – teorie a praxe. 7 (1/2013)
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
open access
Název akce
ISBN
Studijní obor
Studijní program
Signatura tištěné verze
Umístění tištěné verze
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
tertiary education, students with special educational needs, University of Pardubice, social, educational policy, inclusive education