Digitální knihovnaUPCE
 

Znalostní management v MLM organizacích

Článekpeer-reviewedpublished
Náhled

Datum publikování

2013

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

This paper deals with knowledge management in organizations that distribute products on the basis of direct selling. The essential link is the distributor who sells products and services through personal sales. At the same time, these distributors have profit based on the sales of those who involved in its distribution network. This principle is called multilevel marketing (MLM). The paper identifies the elements of knowledge management that are generally found in such organizations. It is also dealing with resources and sharing of knowledge in a specific MLM organization and determines whether knowledge management is applied strategically in the corporate distribution network of the organization.

Rozsah stran

p. 74-85

ISSN

1211-555X (Print)
1804-8048 (Online)

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Scientific papers of the University of Pardubice. Series D, Faculty of Economics and Administration. 29 (4/2013)

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

open access

Název akce

ISBN

Studijní obor

Studijní program

Signatura tištěné verze

47940-29

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

knowledge management, MLM, organizational network

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced