Stanovení požadavků na spolehlivost hnacích vozidel s aplikací na modernizaci motorových lokomotiv

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.author Famfulík, Jan
dc.date.accessioned 2013-10-11T09:27:07Z
dc.date.available 2013-10-11T09:27:07Z
dc.date.issued 2010
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/54004
dc.description.abstract Teorie spolehlivosti a počet pravděpodobnosti tvoří teoretický základ habilitační práce. Na základě definice provozního úkolu (mise) hnacího vozidla jsou odvozeny vztahy, určující pravděpodobnost jeho splnění. Pravděpodobnost splnění provozního úkolu je popsána pomocí náhodného vektoru, který reflektuje dosaženou úroveň spolehlivosti hnacího vozidla. Náhodný vektor se dále využívá pro výpočet minimálního počtu vozidel v bezporuchovém stavu, která jsou nutná k zajištění plánovaného rozsahu provozní práce. Problematika modernizace hnacích vozidel je pojednána ve dvou částech. První část tvoří matematický model spolehlivosti hnacího vozidla, reprezentovaný blokovým diagramem bezporuchovosti a udržovatelnosti. Model umožňuje stanovit požadavky na spolehlivost nově dosazených nebo modernizovaných konstrukčních celků, a to na základě provozovatelem požadované úrovni spolehlivosti celého vozidla. Posouzení vybraných provozních a technických hledisek modernizace motorových lokomotiv tvoří druhou část práce. Je zde navržen variantní rozsah modernizace motorových lokomotiv s aplikací modulového uspořádání modernizovaných celků. Experimentální část práce obsahuje návrh plánu modernizace parku motorových lokomotiv v podmínkách konkrétního provozovatele. Na základě analýzy spolehlivosti a provozního využití lokomotiv jsou určeny řady hnacích vozidel, u kterých bude provedena modernizace. V návrhu je stanoven časový plán postupu a rozsah modernizace, dále jsou stanoveny požadavky na spolehlivost modernizovaných lokomotiv. V závislosti na predikované spolehlivosti modernizovaných lokomotiv je určen celkový počet lokomotiv určených k modernizaci. cze
dc.format 131 s. cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.subject spolehlivost cze
dc.subject hnací vozidla cze
dc.subject modernizace cze
dc.subject motorové lokomotivy cze
dc.subject reliability eng
dc.subject powered vehicle eng
dc.subject diesel locomotives eng
dc.subject modernisation eng
dc.title Stanovení požadavků na spolehlivost hnacích vozidel s aplikací na modernizaci motorových lokomotiv cze
dc.type habilitační práce cze
dc.date.accepted 2011
dc.description.abstract-translated The theory of reliability and calculus of probabilities form a theoretical basis of the dissertation. Following the definition of an operating task (a mission) of the powered vehicle, relations could be derived. These determine the probability of performance of the mission. This probability is described by random vector which reflects the attained reliability level of the powered vehicle. Further, the random vector is used for calculation of minimum consumption of the vehicles in working order. Therefore, it is possible to calculate the demand for standby vehicles which are necessary to ensure a planned range of the operational work. Problems of the powered vehicle modernisation are dealt in two parts. The first part forms a mathematical model of the powered vehicle reliability which is represented by a block diagram of trouble-free operation and maintainability. The model enables to specify reliability of modernised units by observing the reliability level required by the operator. Analysis of selected operational and technical aspects of the powered vehicle modernisation forms the second part of the dissertation. This suggests a varying range of the modernisation with application of a modular arrangement of the modernised units. The experimental part of the thesis contains a draft plan for the powered vehicle fleet modernisation under conditions of a specifed operator. Based on an analysis of the reliability and operational use of the locomotives, particular classes of powered vehicles for modernisation were specified. The draft involves a schedule for the proceeding range of the modernisation. Further, this specifies requirements for reliability of the modernised locomotives. The total number of locomotives intended for modernisation was based on predicted reliability of the modernised vehicles. eng
dc.thesis.degree-discipline Dopravní prostředky a infrastruktura cze
dc.thesis.degree-name doc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera cze
dc.identifier.signature D27639
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Soubory tohoto záznamu

Soubory Velikost Formát Zobrazit

K tomuto záznamu nejsou připojeny žádné soubory.

Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet