dc.contributor.advisor |
Šándorová, Zdenka |
cze |
dc.contributor.author |
Sýkorová, Veronika |
|
dc.date.accessioned |
2013-09-16T00:02:28Z |
|
dc.date.available |
2013-09-16T00:02:28Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Práce dosud není ve studovně dostupná |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/53726 |
|
dc.description.abstract |
Bakalářská práce je se skládá z teoretické a výzkumné/průzkumné části. Je zaměřena na sociální dopad mentálního postižení na dítě v předškolním věku v oblasti socializace. V teoretické části práce je popsána problematika mentálního postižení, socializace, integrace, edukace a ucelená rehabilitace u jedinců s mentální retardací. Ve výzkumné části byla zjišťována míra socializace u dítěte s mentálním postižením pomocí Projektu Portage. Další část výzkumu tvoří dotazníkové šetření, jehož cílem bylo zjistit připravenost mateřských škol integrovat dítě s mentálním postižením. |
cze |
dc.format |
67 s. (94 080 znaků) |
cze |
dc.format.extent |
1381889 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
bez omezení |
cze |
dc.subject |
Mentální retardace |
cze |
dc.subject |
mentální postižení |
cze |
dc.subject |
socializace |
cze |
dc.subject |
dítě předškolního věku |
cze |
dc.subject |
Mental retardation |
cze |
dc.subject |
mental disability |
cze |
dc.subject |
socialization |
cze |
dc.subject |
the preschool child |
cze |
dc.title |
Sociální dopad mentálního postižení na dítě předškolního věku v oblasti socializace |
cze |
dc.title.alternative |
Social impact of mental disability to preschool child in socialization |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Taliánová, Magda |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Bachelor thesis consists of theoretical and research/explorative part. It focused on the social impact of mental disability to preschool child in socialization. The theoretical part describes the issue of mental disability, socialization, integration, education and comprehensive rehabilitation for individuals with mental retardation. The research part was finding out the extent of socialization in children with mental disabilities through project Portage. Another part of the research consists of a survey that aimed to determine day-care centre preparedness to integrate the child with mental disabilities. |
eng |
dc.description.department |
Katedra porodní asistence a zdravotně sociální práce |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Zdravotně-sociální pracovník |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií |
cze |
dc.identifier.signature |
dosud nepřidělena |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Zdravotně sociální péče |
cze |
dc.description.defence |
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Pokud byste chtěla skutečně hodnotit efektivnost metodiky Portage, jak byste to provedla?
2. Na základě čeho, jste vybírala školy ve kterých probíhalo výzkumné šetření?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá. |
cze |
dc.identifier.stag |
21757 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |