Bakalářská práce se zabývá tématem bazální stimulace a jejím vlivem na handicapované děti. Práce má dvě části - část teoretickou a část praktickou. V teoretické části práce je popisován koncept bazální stimulace, jeho vznik, současná situace a cíle bazální stimulace. Z větší části je pak popsáno rozdělení a jednotlivé techniky bazální stimulace. V druhé části teoretické části je popsána dětská mozková obrna, její příčina, příznaky, formy, diagnostika a léčba.
Praktická část se věnuje praktickému využití prvků bazální stimulace u handicapovaných dětí. Pro výzkum byli vybráni 3 respondenti s diagnózou dětská mozková obrna. Nejčastěji byly využity prvky somatické stimulace, a to především polohování do polohy hnízdo. Na tuto stimulaci děti reagovaly vždy pozitivně. Každý den byla také využívána stimulace optická, především pomocí obrázků a fotografií a stimulace auditivní pomocí ranního zpěvu písní a hraní na hudební nástroje. Dále pak orální stimulace pomocí oblíbených pokrmů z domu. Praktickým výstupem práce je návrh dokumentace pro záznam provedených technik bazální stimulace ve sledovaném zdravotnickém zařízení.