dc.contributor.advisor |
Štroch, Jaroslav |
|
dc.contributor.author |
Kozel, Pavel
|
|
dc.date.accessioned |
2013-09-16T00:02:07Z |
|
dc.date.available |
2013-09-16T00:02:07Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/53654 |
|
dc.description.abstract |
Cílem bakalářské práce je zobrazení výškového povrchu v 2D a 3D (3D myšleno jako plastické mapy) pomocí OpenGL. Teoretická část obsahuje seznámení s projektem SRTM (databáze nadmořských výšek Země). Popis možností OpenGL pro zobrazení 2D a 3D, princip zobrazení ve vertex bufferu, jeho výhody a nároky. Implementační část zahrnuje vytvoření aplikace v Qt C++ pro zobrazení výškových dat a porovnání rychlosti kreslení pomocí OpenGL a třídy QPainter v Qt C++. |
cze |
dc.format |
49 s. |
cze |
dc.format.extent |
7047990 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/zip |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
výškové soubory |
cze |
dc.subject |
SRTM |
cze |
dc.subject |
OpenGL |
cze |
dc.subject |
vertex buffer |
cze |
dc.subject |
C++ |
cze |
dc.subject |
Qt Framework |
cze |
dc.subject |
Qt Creator |
cze |
dc.subject |
altitude files |
eng |
dc.title |
Zobrazení výškového povrchu v 2D a v 3D zobrazení pomocí OpenGL |
cze |
dc.title.alternative |
Displaying altitude of the surface in 2D and 3D using OpenGL |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
|
dc.description.abstract-translated |
The aim of this thesis is rendering of elevation surfaces in 2D and 3D (3D as relief maps) using OpenGL. The theoretical part includes explanation of the SRTM project (database of the Earth altitudes,) description of the OpenGL 2D and 3D capabilities, rendering using vertex buffer and its benefits. The implementation section includes creating an application in Qt C++ to view elevation data and compare the speed of drawing with OpenGL and QPainter class in Qt C++. |
eng |
dc.description.department |
Katedra informačních technologií |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Informační technologie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta elektrotechniky a informatiky |
cze |
dc.identifier.signature |
D29534 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Informační technologie |
cze |
dc.description.defence |
Cílem práce bylo zobrazení výškového povrchu v 2D a 3D zobrazení. Student výborně prezentoval výsledky své práce a reagoval na dotazy a připomínky vedoucího práce, předsedy i členů komise. |
cze |
dc.identifier.stag |
18566 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |