dc.contributor.advisor |
Reimannová, Irena |
cze |
dc.contributor.author |
Hrubý, Jan |
|
dc.date.accessioned |
2013-09-03T19:42:45Z |
|
dc.date.available |
2013-09-03T19:42:45Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/53174 |
|
dc.description.abstract |
This work focuses on classroom communication, more specifically on the comparison of the use of English and the mother tongue in English language teaching. The theoretical part of this thesis focuses at first on the development of language teaching as a whole followed by the methodological development based on its underlying theories and also the role the teacher and the language plays. Throughout the theoretical part, many suggestions and questions arise. They are being dealt with in the practical part where these suggestions are compared with a teaching practice through observation of a teaching process in a selected primary school and interviews with the teachers. |
eng |
dc.format |
88 s. |
cze |
dc.format.extent |
31593132 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
mateřský jazyk |
cze |
dc.subject |
osvojování cizího jazyka |
cze |
dc.subject |
mother tongue |
eng |
dc.subject |
English language teaching |
eng |
dc.subject |
communication |
eng |
dc.subject |
development |
eng |
dc.subject |
second language acquisition |
eng |
dc.subject |
vyučování anglického jazyka |
cze |
dc.subject |
komunikace |
cze |
dc.subject |
vývoj |
cze |
dc.title |
Classroom Communication in ELT - The Role of Mother Tongue |
eng |
dc.title.alternative |
Komunikace v hodinách anglického jazyka - role mateřského jazyka |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Černá, Monika |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Tato práce se zabývá komunikací ve výuce, přesněji komunikací v mateřském a anglickém jazyce a jejich porovnáním. Teoretická část se nejdříve zaměřuje na vývoj výuky jazyka obecně a následně na teorie a metody výuky a roli učitele a použitého jazyka ve výuce. Praktická část pak porovnává otázky a návrhy na použití jazyka presentované v teoretické části s praktickou výukou na základní škole skrze observace vyučovacích hodin a rozhovory s učiteli. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D28980 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.identifier.stag |
21635 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |