Vliv reklamy a referenční skupiny na spotřební chování dětí
Bakalářská práceOmezený přístupDatum publikování
2013
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Bakalářská práce se orientuje na vlivy mediální reklamy a působení referenčních skupin na spotřební chování dětí. Teoretická část je rozdělena do čtyř tematických okruhů dle nejdůležitějších faktorů týkající se zvoleného tématu. První okruh se věnuje spotřebnímu chování a jeho prvkům. Druhý je zaměřený na reklamu a její působení. Třetí pojednává o roli masmédií ve vztahu k reklamě a čtvrtý se zabývá sociálními skupinami a jejich rozmanitými vlivy na dětského spotřebitele. V praktické části byly prostřednictvím kvalitativní metody s dětmi a jejich rodiči prováděny polostrukturované rozhovory k bližšímu nahlédnutí do této problematiky. Výzkum měl za cíl zjistit, jak přesně ovlivňuje reklama a referenční skupina dětského spotřebitele a jeho hodnoty.
Rozsah stran
75 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Pouze v rámci univerzity
Název akce
ISBN
Studijní obor
Komunitní studia
Studijní program
Humanitní studia
Signatura tištěné verze
D29366
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
dětští spotřebitelé, spotřební chování, produkty, značky, masmédia, reklama, referenční skupiny, hodnota, sociální pozice, konformita, chidren´s consumers, consumer behavior, products, brands, mass media, advertising, reference groups, value, social position, conformity