Využití Konverzačních mapTM v edukaci pacientů s diabetem

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Doležalová, Barbora cze
dc.contributor.author Jirásková, Veronika
dc.date.accessioned 2013-07-20T01:51:51Z
dc.date.available 2013-07-20T01:51:51Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/51746
dc.description.abstract Diplomová práce je věnována tématu edukace jako nezbytné součásti léčby diabetes mellitus. Teoretická část se zabývá charakteristikou diabetu 2. typu, edukací, základními principy edukace diabetiků, představením nové formy skupinové edukace diabetiků - programu "Konverzace o diabetu" a hodnocením znalostí diabetiků pomocí standardizovaného dotazníku The Audit of Diabetes Knowledge. Výzkumná část práce se zaměřuje na edukaci pomocí nástroje Konverzační mapyTM a následně hodnotí znalosti diabetiků, které získali edukací. cze
dc.format 95 s. cze
dc.format.extent 2094346 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights bez omezení cze
dc.subject diabetes mellitus 2. typu cze
dc.subject edukace cze
dc.subject Konverzační mapyTM cze
dc.subject znalosti cze
dc.subject diabetes mellitus eng
dc.subject education eng
dc.subject Conversation mapsTM eng
dc.subject knowledge eng
dc.title Využití Konverzačních mapTM v edukaci pacientů s diabetem cze
dc.title.alternative The use of Conversation mapsTM in the education of patients with diabetes eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Hradec, Jiří cze
dc.date.accepted 2013 cze
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the topic of education as an essential part of diabetes management. The theoretical part describes type 2 diabetes mellitus, basic principles of diabetes education, introduces a new form of group diabetes education - The Diabetes Conversations programme - and explains the principles of a standardized knowledge questionnaire - The Audit of Diabetes Knowledge. The research part of the thesis focuses on the education based on the Conversation mapsTM tool, and subsequently assesses the impact of education on the patients' knowledge. eng
dc.description.department Katedra ošetřovatelství cze
dc.thesis.degree-discipline Ošetřovatelství cze
dc.thesis.degree-name Mgr. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií cze
dc.identifier.signature D28424
dc.thesis.degree-program Ošetřovatelství cze
dc.description.defence Hodnocení vedoucího: výborně Hodnocení oponenta: výborně Doplňující otázky k obhajobě: 1. Jak připravit skupinu na edukaci dle konverzačních map? 2. Jaká kritéria pro zařazení do skupin, aby byly homogenní před vlastní edukací? 3. Jak navýšit atraktivitu edukace pomocí edukačních map pro pacienty s diabetem? 4. Jak edukovat pacienty, kteří z různých důvodů odmítnou tento typ edukace? cze
dc.identifier.stag 21529 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet