dc.contributor.advisor |
Doležalová, Barbora |
cze |
dc.contributor.author |
Jirásková, Veronika
|
|
dc.date.accessioned |
2013-07-20T01:51:51Z |
|
dc.date.available |
2013-07-20T01:51:51Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/51746 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce je věnována tématu edukace jako nezbytné součásti léčby diabetes mellitus. Teoretická část se zabývá charakteristikou diabetu 2. typu, edukací, základními principy edukace diabetiků, představením nové formy skupinové edukace diabetiků - programu "Konverzace o diabetu" a hodnocením znalostí diabetiků pomocí standardizovaného dotazníku The Audit of Diabetes Knowledge. Výzkumná část práce se zaměřuje na edukaci pomocí nástroje Konverzační mapyTM a následně hodnotí znalosti diabetiků, které získali edukací. |
cze |
dc.format |
95 s. |
cze |
dc.format.extent |
2094346 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
bez omezení |
cze |
dc.subject |
diabetes mellitus 2. typu |
cze |
dc.subject |
edukace |
cze |
dc.subject |
Konverzační mapyTM |
cze |
dc.subject |
znalosti |
cze |
dc.subject |
diabetes mellitus |
eng |
dc.subject |
education |
eng |
dc.subject |
Conversation mapsTM |
eng |
dc.subject |
knowledge |
eng |
dc.title |
Využití Konverzačních mapTM v edukaci pacientů s diabetem |
cze |
dc.title.alternative |
The use of Conversation mapsTM in the education of patients with diabetes |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Hradec, Jiří |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the topic of education as an essential part of diabetes management.
The theoretical part describes type 2 diabetes mellitus, basic principles of diabetes education, introduces a new form of group diabetes education - The Diabetes Conversations programme - and explains the principles of a standardized knowledge questionnaire - The Audit of Diabetes Knowledge. The research part of the thesis focuses on the education based on the Conversation mapsTM tool, and subsequently assesses the impact of education on the patients' knowledge. |
eng |
dc.description.department |
Katedra ošetřovatelství |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Ošetřovatelství |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií |
cze |
dc.identifier.signature |
D28424 |
|
dc.thesis.degree-program |
Ošetřovatelství |
cze |
dc.description.defence |
Hodnocení vedoucího: výborně
Hodnocení oponenta: výborně
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jak připravit skupinu na edukaci dle konverzačních map?
2. Jaká kritéria pro zařazení do skupin, aby byly homogenní před vlastní edukací?
3. Jak navýšit atraktivitu edukace pomocí edukačních map pro pacienty s diabetem?
4. Jak edukovat pacienty, kteří z různých důvodů odmítnou tento typ edukace? |
cze |
dc.identifier.stag |
21529 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |