dc.contributor.advisor |
Černá, Monika |
cze |
dc.contributor.author |
Štruncová, Kateřina |
|
dc.date.accessioned |
2013-06-06T13:42:12Z |
|
dc.date.available |
2013-06-06T13:42:12Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/49489 |
|
dc.description.abstract |
This thesis focuses on the theory connected with central modal verbs and their interpretation in textbooks for lower-secondary learners. The main topic of the paper is the semantic meanings of the modal verbs, their morphological and syntactic characteristics. The paper deals with didactic transformation, its levels and its impact on the presentation of modal verbs in textbooks. The work includes professor Piaget´s conception of the cognitive development of children attending elementary education at Stage 2. The main stress is laid on children´s thinking processes evolving during the stage of formal operations. Finally, the research is conducted so as to examine the outcomes of the modal verbs after the process of the didactic transformation in the textbook. |
eng |
dc.format |
46 s. |
cze |
dc.format.extent |
2134013 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
modální slovesa |
cze |
dc.subject |
didaktická transformace |
cze |
dc.subject |
kognitivní vývoj |
cze |
dc.subject |
učebnice |
cze |
dc.subject |
modal verbs |
eng |
dc.subject |
didactic transformation |
eng |
dc.subject |
cognitive development |
eng |
dc.subject |
textbook |
eng |
dc.title |
Modal Verbs in Textbooks of English for Lower-secondary Learners |
eng |
dc.title.alternative |
Prezentace modálních sloves v učebnicích anglického jazyka pro žáky 2. stupně základních škol |
cze |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Huschová, Petra |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Tato bakalářská práce se zaměřuje na teorii centrálních modálních sloves a jejich výklad v učebnicích pro žáky na druhém stupni základních škol. Hlavním tématem práce jsou sémantické, morfologické a syntaktické charakteristiky modálních sloves. Práce pojednává o didaktické transformaci, jejich úrovních a jejím dopadu na prezentaci sloves v učebnicích. Práce zahrnuje pojetí kognitivního vývoje profesora Piageta týkající se dětí navštěvujících 2. stupeň základních škol. Hlavní důraz se klade na rozvoj myšlenkových procesů během stádia formálních operací. Na závěr je proveden výzkum, který prozkoumává výsledky didaktické transformace pro modální slovesa v učebnici. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Anglický jazyk - specializace v pedagogice |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D27878 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Specializace v pedagogice |
cze |
dc.identifier.stag |
19272 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |