Show simple item record
dc.contributor.advisor |
Rýdl, Karel |
|
dc.contributor.author |
Černá, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2013-04-30T12:06:43Z |
|
dc.date.available |
2013-04-30T12:06:43Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/49169 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá vztahem mezi vzděláváním a náboženstvím ve Velké Británii. Nejprve analyzuje interpretaci výuky náboženství v legislativních a kurikulárních dokumentech. Následně představuje interpretativní přístup, který byl vyvinut na univerzitě ve Warwicku týmem profesore Roberta Jaksona. Interpretativní přístup byl vytvořen díky akademické spolupráci různých humanitních větví, a přestože se zaměřuje na nekonfesní výuku náboženství, lze ho, podle R. Jaksona, aplikovat i na konfesní výuku náboženství, případně na další humanitní disciplíny. Druhá část práce se věnuje místu výuky o náboženství v české legislativě a školských dokumentech a jejich stručné analýze. V závěru je navržen modelový přístup k výuce islámu s respektem k metodám a cílům interpretativního přístupu. |
cze |
dc.format |
54 s. |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
interpretativní přístup |
cze |
dc.subject |
multikulturní výchova |
cze |
dc.subject |
reprezentace |
cze |
dc.subject |
reflexe |
cze |
dc.subject |
interpretace |
cze |
dc.subject |
náboženství |
cze |
dc.subject |
kultura |
cze |
dc.subject |
interpretive approach |
eng |
dc.subject |
intercultural education |
eng |
dc.subject |
representation |
eng |
dc.subject |
reflexivity |
eng |
dc.subject |
interpretation |
eng |
dc.subject |
religion |
eng |
dc.subject |
culture |
eng |
dc.title |
Náboženství a vzdělávání ve Velké Británii |
cze |
dc.type |
závěrečná práce |
cze |
dc.date.accepted |
2012 |
|
dc.description.abstract-translated |
The paper deals with religion and education in the Great Britain. At first, interpretations of position approach developed at the Warwick University by the team of professor Robert Jakson. The interpretive approach has arisen from the inter-academic cooperation between different branches of humanities. Although the approach focuses especially on secular education, according R. Jakson it can also be used in confessional education, as well as in other fields of humanities. The second part of this paper discusses the position of religion in the Czech law and school curricula. Finally, a model method of teaching about Islam is suggested with respect to targets and methods of interpretive approach and to the situation in the Czech republic. |
eng |
dc.thesis.degree-discipline |
doplňující pedagogické studium |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D27469 |
|
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |
Files in this item
There are no files associated with this item.
|
This item appears in the following Collection(s)
Show simple item record
|
Search DSpace
Browse
-
All of DSpace
-
This Collection
My Account
|