Digitální knihovnaUPCE
 

Náboženství a vzdělávání ve Velké Británii

Závěrečná práce
Náhled není k dispozici

Datum publikování

2012

Vedoucí práce

Oponent

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Práce se zabývá vztahem mezi vzděláváním a náboženstvím ve Velké Británii. Nejprve analyzuje interpretaci výuky náboženství v legislativních a kurikulárních dokumentech. Následně představuje interpretativní přístup, který byl vyvinut na univerzitě ve Warwicku týmem profesore Roberta Jaksona. Interpretativní přístup byl vytvořen díky akademické spolupráci různých humanitních větví, a přestože se zaměřuje na nekonfesní výuku náboženství, lze ho, podle R. Jaksona, aplikovat i na konfesní výuku náboženství, případně na další humanitní disciplíny. Druhá část práce se věnuje místu výuky o náboženství v české legislativě a školských dokumentech a jejich stručné analýze. V závěru je navržen modelový přístup k výuce islámu s respektem k metodám a cílům interpretativního přístupu.

Rozsah stran

54 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

doplňující pedagogické studium

Studijní program

Signatura tištěné verze

D27469

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

interpretativní přístup, multikulturní výchova, reprezentace, reflexe, interpretace, náboženství, kultura, interpretive approach, intercultural education, representation, reflexivity, interpretation, religion, culture

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced