dc.contributor.advisor |
Kuneš, Jan |
cze |
dc.contributor.author |
Čermáková, Dominika |
|
dc.date.accessioned |
2013-03-08T09:38:43Z |
|
dc.date.available |
2013-03-08T09:38:43Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/49054 |
|
dc.description.abstract |
Práce se zabývá nejprve představením Schillera a prostředí, v jehož rámci tvořil a na jehož podněty reagoval. Dále představuje rozbor samotného díla Listy o estetické výchově a především jeho nejdůležitějších pojmů, kterými jsou estetická výchova a mravní stát. Zakončení práce je formou úvahy o možném přesahu Schillerova konceptu do života společnosti 21.století. Cílem celé práce je vyzdvižení myšlenky estetické výchovy jako životaschopné idee, která je z etického hlediska často opomíjena. |
cze |
dc.format |
38 s. |
cze |
dc.format.extent |
1440632 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
mravní stát |
cze |
dc.subject |
estetická výchova |
cze |
dc.subject |
krása |
cze |
dc.subject |
svoboda |
cze |
dc.subject |
hravý pud |
cze |
dc.subject |
moral state |
eng |
dc.subject |
aesthetical education |
eng |
dc.subject |
beauty |
eng |
dc.subject |
freedom |
eng |
dc.subject |
calling for play |
eng |
dc.title |
Schillerova teorie estetické výchovy |
cze |
dc.title.alternative |
Theory of aesthetical education by Friedrich Schiller |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Pacovská, Kamila |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
This thesis deals with specific approach to education, specific for Friedrich Schiller. Firstly it sets context of historical events and contemporary thought of his lifetime. The central part of the work being the analysis of the work Letters of an aesthetical education, published 1795 in Germany. The final chapters take a closer look on two fundamental topics, the moral state and the aesthetical education. The very concluding thought considers the value of the upbringing in the aesthetical spirit to the modern mankind. |
eng |
dc.description.department |
Katedra filosofie |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Filozofie |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D27750 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Filozofie |
cze |
dc.description.defence |
Dominika Čermáková seznámila zkušební komisi s problematikou své bakalářské práce, v níž se zabývala estetickou výchovou u F. Schillera. Ukázala Schillerovu tvorbu v kontextu doby a vysvětlila inspirace, které měly vliv na Schillerovo dílo. Uspokojivě zodpověděla otázky z posudku oponenta. |
cze |
dc.identifier.stag |
20293 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |