Digitální knihovnaUPCE
 

Use of authentic texts in reading

Diplomová práceOmezený přístup
Náhled

Datum publikování

2012

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

The diploma thesis attempts to explore the issue of authentic texts in reading. Firstly, the fundamental theoretical questions connected to the term communicative competence within the framework of reading are discussed. Particular attention in the theoretical part of the thesis is devoted to reading and the use of authentic texts with the comparison of the Framework Education Programme for Elementary Education. Secondly, the small-scale research is aimed at discovering whether teachers in elementary schools use authentic texts and how they use their potential in teaching and learning reading. The research employs structured observations, semi-structured interviews, questionnaires and content analysis of particular coursebooks used for lower secondary learners. The obtained results are evaluated and compared to the theoretical outcomes.

Rozsah stran

102 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Práce není přístupná

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D27735

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

autenticita, komunikační kompetence, texty, čtení, žáci druhého stupně, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, authenticity, communicative competence, reading, texts, lower secondary learners, Framework Education Programme for Elementary Education

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced