dc.contributor.advisor |
Schmidová, Eva |
|
dc.contributor.author |
Urban, Tomáš |
|
dc.date.accessioned |
2013-03-08T09:38:01Z |
|
dc.date.available |
2013-03-08T09:38:01Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/48970 |
|
dc.description.abstract |
Práce je věnována problematice obtížné tvařitelnosti ocelových plechů pro stavbu karoserií automobilů v souvislosti s jejich vnitřní stavbou. Cílem práce je analyzovat, zda zjištěné rozdíly stavby povrchové vrstvy materiálu mají relevantní vliv na jejich tvařitelnost a ověřit vhodnost použitých testovaných metod pro identifikaci této fázové heterogenity. K tomuto účelu bylo ověřeno hodnocení rozdílů tvrdosti vrstev s různou fázovou charakteristikou a ohybové statické zkoušky. |
cze |
dc.format |
67 s. |
cze |
dc.format.extent |
5441657 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Pouze v rámci univerzity |
cze |
dc.subject |
tvařitelnost |
cze |
dc.subject |
plasticita |
cze |
dc.subject |
hlubokotažné oceli |
cze |
dc.subject |
tvrdost |
cze |
dc.subject |
ohyb |
cze |
dc.subject |
formability |
eng |
dc.subject |
plasticity |
eng |
dc.subject |
deep drawing steel |
eng |
dc.subject |
hardness |
eng |
dc.subject |
bending |
eng |
dc.title |
Testování metalurgických vlivů na plasticitu materiálu pro stavbu karoserií |
cze |
dc.title.alternative |
Testing metallurgical effects on the plasticity of the material for the construction of body |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.date.accepted |
2013 |
|
dc.description.abstract-translated |
The work is dedicated to the difficult formability of steel sheets for automotive body construction with respect to their internal structure. The aim is to analyze whether the observed differences in the surface layer of construction material have a relevant influence on the formability and verify the suitability of test methods used to identify this phase heterogeneity. For this purpose, it was verified evaluating differences in hardness of layers with different phase characteristics and static bending tests. |
eng |
dc.description.department |
Katedra dopravních prostředků a diagnostiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Dopravní prostředky: Silniční vozidla |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Ing. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Dopravní fakulta Jana Pernera |
cze |
dc.identifier.signature |
D27615 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Dopravní inženýrství a spoje |
cze |
dc.description.defence |
Při obhajobě diplomové práce diplomant komisi seznámil se studiem tvařitelnosti ocelových plechů pro stavbu karoserií automobilů v souvislosti s jejich vnitřní stavbou. V práci provedl nejen teoretický rozbor daného problému, ale součástí práce byl experimentální zkoušky na speciální oceli. Cílem práce bylo navrhnout a o věřit jednoduchý, v provozu aplikovatelný postup testování, který by nahradil časově a finančně náročné strukturní analýzy.
Na otázky oponenta i členů komise komise odpovídal věcně správně. |
cze |
dc.identifier.stag |
20210 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |