dc.contributor.advisor |
Říhová, Linda |
cze |
dc.contributor.author |
Pejchlová, Lucie
|
|
dc.date.accessioned |
2012-10-13T09:04:58Z |
|
dc.date.available |
2012-10-13T09:04:58Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/48676 |
|
dc.description.abstract |
Předložená bakalářská práce se zaměřuje na problematiku empatické komunikace sester s pacienty na chirurgických odděleních. Je rozdělena na dvě části. Teoretická část se zabývá komunikací v ošetřovatelské péči, která je podmíněna obecnými požadavky a komunikačními dovednostmi a schopnostmi. Kapitoly empatie a aktivní naslouchání jsou v teoretické části stěžejní. Čtvrtá kapitola se zabývá rozdělením bariér, které brání empatické komunikaci. Cílem výzkumné části je zmapovat užívání vybraných komunikačních prvků, které jsou nezbytné pro empatickou komunikaci sester. Kvantitativní výzkum byl proveden dotazníkovým šetřením a analýzou získaných dat u zdravotních sester a u pacientů. V závěru práce je uvedeno celé zhodnocení výzkumné činnosti. |
cze |
dc.format |
98 s. |
cze |
dc.format.extent |
2276283 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
bez omezení |
cze |
dc.subject |
empatie |
cze |
dc.subject |
aktivní naslouchání |
cze |
dc.subject |
komunikační dovednosti |
cze |
dc.subject |
komunikační bariéry |
cze |
dc.subject |
všeobecná zdravotní sestra |
cze |
dc.subject |
chirurgičtí pacienti |
cze |
dc.subject |
empathy |
eng |
dc.subject |
active listening |
eng |
dc.subject |
communication skills |
eng |
dc.subject |
communication barriers |
eng |
dc.subject |
general nurse |
eng |
dc.subject |
surgical patients |
eng |
dc.title |
Empatická komunikace sester s pacienty na chirurgických odděleních |
cze |
dc.title.alternative |
Empathetic communication among nurses and patients in surgical departments |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Řeřuchová, Magdalena |
cze |
dc.date.accepted |
2012 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The presented bachelor´s thesis is closely focused on the matters of an empathic communication between nurses and patients in surgical departments. It is divided into two parts. The theoretical part dissert upon hospital care communication which is subjected to general demands and communication skills and abilities. The chapters of empathy and active listening are fundamental in the theoretical part. The fourth chapter deals with sorts of barriers holding back the empathic communication. The main goal of the research part is to map the usage of chosen communication elements that are essential for the empathetic nursing communication. The research itself was carried out by detailed questionnaires and followed by an analysis of data gained from nurses and patients. The overall evaluation of this research work can be found at the end of the thesis. |
eng |
dc.description.department |
Katedra ošetřovatelství |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Všeobecná sestra |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií |
cze |
dc.identifier.signature |
D26890 |
|
dc.thesis.degree-program |
Ošetřovatelství |
cze |
dc.description.defence |
Hodnocení vedoucího: výborně mínus
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Uvádíte, že sestry rozdávaly pacientům dotazníky samy. Neobávala jste se, že odpovědi pacientů nebudou objektivní?
2. Zvážila jste, že otázky pro pacienty jsou zaměřené na hodnocení 1 sestry, ale ve skutečnosti pacient hodnotil sestry jako kolektiv? Nemohlo toto přinést zkreslení výsledků?
3. Využila jste pro srovnání ke své práci poznatky získané ze závěrečných prací studentů na obdobné téma, které uvádíte v diskuzi?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá. |
cze |
dc.identifier.stag |
17911 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |