dc.contributor.advisor |
Černá, Monika |
cze |
dc.contributor.author |
Stránský, Jan |
|
dc.date.accessioned |
2012-10-13T09:04:29Z |
|
dc.date.available |
2012-10-13T09:04:29Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (studovna) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/48598 |
|
dc.description.abstract |
The paper studies the the reflection of English as a lingua franca in basic education in the Czech Republic. The theoretical part describes the concept of English as a lingua franca, determines the roles of different sources of listening input with the stress on textbook audio recordings, summarizes previous research of teachers' attitudes to English as a lingua franca, and introduces documents defining objectives of basic education in the Czech Repulic.
The research part comprises a case study. Firsty, the reflection of English as a lingua franca is analysed in relevant documents. Secondly, textbook listening and pronunciation activities are evaluated. Lastly, teachers' attitudes to English as a lingua franca are elicited. |
eng |
dc.format |
86 s. |
cze |
dc.format.extent |
1163506 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
eng |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
angličtina jako lingua franca |
cze |
dc.subject |
fonologický sylabus angličtiny jako lingua franca |
cze |
dc.subject |
hodnocení učebnic |
cze |
dc.subject |
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání |
cze |
dc.subject |
Společný evropský referenční rámec pro jazyky |
cze |
dc.subject |
English as a lingua franca |
eng |
dc.subject |
Lingua Franca Core |
eng |
dc.subject |
textbook evaluation |
eng |
dc.subject |
teachers' attitudes |
eng |
dc.subject |
Framework Educational Programme for Basic Education |
eng |
dc.subject |
Common European Framework of Reference for Languages |
eng |
dc.title |
Reflection of English as a Lingua Franca in Listening Activities of Selected Textbooks |
eng |
dc.title.alternative |
Odraz angličtiny jako celosvětového jazyka v poslechových aktivitách vybraných učebnic |
cze |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Ježková, Šárka |
cze |
dc.date.accepted |
2012 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
Práce se zabývá odrazem angličtiny jako lingua franca v základním vzdělávání v České republice. Teoretická část práce popisuje koncept angličtina jako lingua franca, stanovuje role různých zdrojů cílového jazyka s akcentem na audio nahrávky v učebnicích, shrnuje předchozí výzkum přístupu učitelů k ankličtině jako linua franca a představuje dokumenty určující cíle základního vzdělávání v České republice.
V praktické části je provedena případová studie. Nejprve jsou analyzovány relevantní dokumenty a zjišťován jejich odraz angličtiny jako lingua franca. Následně jsou hodnoceny aktivity zaměřěné na rozvoj dovednosti poslechu a výslovnosti ve vybraných učebnicích. Závěrečná část výzkumu zjišťuje přístupy učitelů k angličtině jako lingua franca. |
cze |
dc.description.department |
Katedra anglistiky a amerikanistiky |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Učitelství anglického jazyka |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D27391 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Učitelství pro základní školy |
cze |
dc.identifier.stag |
16733 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |