Reflection of English as a Lingua Franca in Listening Activities of Selected Textbooks

Show simple item record

dc.contributor.advisor Černá, Monika cze
dc.contributor.author Stránský, Jan
dc.date.accessioned 2012-10-13T09:04:29Z
dc.date.available 2012-10-13T09:04:29Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier Univerzitní knihovna (studovna) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/48598
dc.description.abstract The paper studies the the reflection of English as a lingua franca in basic education in the Czech Republic. The theoretical part describes the concept of English as a lingua franca, determines the roles of different sources of listening input with the stress on textbook audio recordings, summarizes previous research of teachers' attitudes to English as a lingua franca, and introduces documents defining objectives of basic education in the Czech Repulic. The research part comprises a case study. Firsty, the reflection of English as a lingua franca is analysed in relevant documents. Secondly, textbook listening and pronunciation activities are evaluated. Lastly, teachers' attitudes to English as a lingua franca are elicited. eng
dc.format 86 s. cze
dc.format.extent 1163506 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso eng
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject angličtina jako lingua franca cze
dc.subject fonologický sylabus angličtiny jako lingua franca cze
dc.subject hodnocení učebnic cze
dc.subject Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání cze
dc.subject Společný evropský referenční rámec pro jazyky cze
dc.subject English as a lingua franca eng
dc.subject Lingua Franca Core eng
dc.subject textbook evaluation eng
dc.subject teachers' attitudes eng
dc.subject Framework Educational Programme for Basic Education eng
dc.subject Common European Framework of Reference for Languages eng
dc.title Reflection of English as a Lingua Franca in Listening Activities of Selected Textbooks eng
dc.title.alternative Odraz angličtiny jako celosvětového jazyka v poslechových aktivitách vybraných učebnic cze
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Ježková, Šárka cze
dc.date.accepted 2012 cze
dc.description.abstract-translated Práce se zabývá odrazem angličtiny jako lingua franca v základním vzdělávání v České republice. Teoretická část práce popisuje koncept angličtina jako lingua franca, stanovuje role různých zdrojů cílového jazyka s akcentem na audio nahrávky v učebnicích, shrnuje předchozí výzkum přístupu učitelů k ankličtině jako linua franca a představuje dokumenty určující cíle základního vzdělávání v České republice. V praktické části je provedena případová studie. Nejprve jsou analyzovány relevantní dokumenty a zjišťován jejich odraz angličtiny jako lingua franca. Následně jsou hodnoceny aktivity zaměřěné na rozvoj dovednosti poslechu a výslovnosti ve vybraných učebnicích. Závěrečná část výzkumu zjišťuje přístupy učitelů k angličtině jako lingua franca. cze
dc.description.department Katedra anglistiky a amerikanistiky cze
dc.thesis.degree-discipline Učitelství anglického jazyka cze
dc.thesis.degree-name Mgr. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D27391 cze
dc.thesis.degree-program Učitelství pro základní školy cze
dc.identifier.stag 16733 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account