Digitální knihovnaUPCE
 

Reflection of English as a Lingua Franca in Listening Activities of Selected Textbooks

Diplomová práce
Náhled

Datum publikování

2012

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

The paper studies the the reflection of English as a lingua franca in basic education in the Czech Republic. The theoretical part describes the concept of English as a lingua franca, determines the roles of different sources of listening input with the stress on textbook audio recordings, summarizes previous research of teachers' attitudes to English as a lingua franca, and introduces documents defining objectives of basic education in the Czech Repulic. The research part comprises a case study. Firsty, the reflection of English as a lingua franca is analysed in relevant documents. Secondly, textbook listening and pronunciation activities are evaluated. Lastly, teachers' attitudes to English as a lingua franca are elicited.

Rozsah stran

86 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Učitelství anglického jazyka

Studijní program

Učitelství pro základní školy

Signatura tištěné verze

D27391

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

angličtina jako lingua franca, fonologický sylabus angličtiny jako lingua franca, hodnocení učebnic, Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, Společný evropský referenční rámec pro jazyky, English as a lingua franca, Lingua Franca Core, textbook evaluation, teachers' attitudes, Framework Educational Programme for Basic Education, Common European Framework of Reference for Languages

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced