Obraz nezaměstnaného
Diplomová práceOmezený přístupDatum publikování
2012
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato práce se zabývá fenoménem nezaměstnanosti a jeho vnímáním z pozice nezaměstnaného, přičemž tuto percepci lze také označit za sociální konstrukt. Obraz nezaměstnaného mohou mimo jiné ovlivnit společenské podmínky, které se neustále proměňují. Dalším faktorem je zaměstnání, jehož charakteristiky jsou v práci dále rozváděny. Předkládaný text se snaží na příčiny nezaměstnanosti, respektive krachu velkých podniků nahlížet z širšího úhlu pohledu a pojednává o sociologických a psychologických aspektech nezaměstnaného jedince. Dále analyzuje postoje pracovníků ke ztrátě vlastního zaměstnání a zaměřuje se na strategie jejího překonávání. Text vychází z terénního výzkumu, jenž byl proveden mezi nezaměstnanými, kteří byli propuštěni z továrny Eta.
Rozsah stran
91 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Práce není přístupná
Název akce
ISBN
Studijní obor
Sociální antropologie
Studijní program
Sociologie
Signatura tištěné verze
D27500
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
nezaměstnanost, práce, prekarizace práce, ztráta zaměstnání, stigma, unemployment, work, having job, precarisation of work, loss of job, stigma