Dr. Seuss's children's books in ELT
Diplomová práceOtevřený přístupDatum publikování
2012
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
The thesis concerns the issue of children's literature and its possible uses in English language teaching (ELT). For this purpose, picture books of an American author Dr. Seuss have been chosen. Firstly, the theoretical background is introduced. It deals specifically with the term children's literature, its definition, genre division, historical context and its importance to readers. It also focuses on the author, Dr. Seuss, his works and their potential for English language teaching and learning. Furthermore, it describes the learners involved and general objectives they are going to achieve. Secondly, the practical part presents five lessons that reflect the findings from the first part. It also contains a teacher's reflection and feedback from pupils.
Rozsah stran
95 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Učitelství anglického jazyka
Studijní program
Učitelství pro základní školy
Signatura tištěné verze
D26248
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (sklad)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
dětská literatura, Dr. Seuss, obrázkové knihy, výuka anglického jazyka, children's literature, picture books, English language teaching