dc.contributor.advisor |
Rýdl, Karel |
cze |
dc.contributor.author |
Kuntová, Zuzana
|
|
dc.date.accessioned |
2012-07-15T22:39:55Z |
|
dc.date.available |
2012-07-15T22:39:55Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/45635 |
|
dc.description.abstract |
Práce pojednává o příčinách a událostech vedoucích ke vzniku dokumentu Strategie boje proti sociálnímu vyloučení, který přinesl možnost zrušení základních škol praktických a který po svém schválení vládou České republiky rozpoutal velmi silnou mediální a odbornou diskuzi. Práce systematizuje názory zastánců a odpůrců této nové koncepce. Součástí práce je i postavení Romů v České republice v oblasti vzdělávání. |
cze |
dc.format |
79 s. |
cze |
dc.format.extent |
1233122 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
Bez omezení |
cze |
dc.subject |
segregace |
cze |
dc.subject |
Romové |
cze |
dc.subject |
základní školy praktické |
cze |
dc.subject |
lehké mentální postižení |
cze |
dc.subject |
segregation |
eng |
dc.subject |
Roma population |
eng |
dc.subject |
primary practical schools |
eng |
dc.subject |
slight mental handicap |
eng |
dc.title |
Praktické školy ano,ne očima veřejnosti. Laický a odborný pohled na oprávněnost existence tohoto vzdělávacího zařízení. |
cze |
dc.title.alternative |
Practical school yes - no from the perspective of public. Laical and professional view on legitimacy of existence of this type of educational institution. |
eng |
dc.type |
bakalářská práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Kašpar, Oldřich |
cze |
dc.date.accepted |
2012 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The thesis deals with the causes and events leading to the creation of a document called The Strategy for Fighting Social Exclusion, which has brought the possibility of abolition of primary practical schools and which launched a very strong media and professional debate when it was approved by the Czech government. The thesis systematizes the views of both the advocates and opponents of this new concept. It also includes the status of Roma population in the Czech Republic in the field of education. |
eng |
dc.description.department |
Katedra sociálních věd |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Komunitní studia |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Bc. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická |
cze |
dc.identifier.signature |
D26851 |
cze |
dc.thesis.degree-program |
Humanitní studia |
cze |
dc.identifier.stag |
17565 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |