dc.contributor.advisor |
Holá, Jana |
cze |
dc.contributor.author |
Mařanová, Kateřina
|
|
dc.date.accessioned |
2012-07-15T22:39:52Z |
|
dc.date.available |
2012-07-15T22:39:52Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier |
Univerzitní knihovna (sklad) |
cze |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/10195/45625 |
|
dc.description.abstract |
Diplomová práce se zaměřuje na téma "Jednání sester a jeho vliv na celkové hodnocení kvality zdravotní péče pacienty". Práce je rozdělena na část teoretickou, která vysvětluje pojmy, kvality zdravotní péče u nás i v zahraničí, metody hodnocení kvality zdravotní péče a spokojenost klienta/pacienta. Druhá část práce je výzkumná, hlavním předmětem výzkumu diplomové práce bylo zjištění vlivu jednání a chování sester na celkové hodnocení kvality péče klientem/pacientem. Tato spokojenost s jednáním sester a spokojenost s celkovou kvalitou péče byla zjišťována dotazníkovou metodou v souboru 68 respondentů. Pro zpracování dotazníku bylo využito popisné statistiky. Testováním vybraných hypotéz byla zjištěna statisticky významná souvislost mezi spokojeností s jednáním a chováním sester a hodnocením celkové kvality péče pacientem. Z šetření také vyplynuly souvislosti mezi schopností sestry pacienta povzbudit a hodnocením celkové kvality péče. Nepotvrdily se hypotézy o rozdílu hodnocení celkové spokojenosti pacientů v akreditovaném a neakreditovaném zařízení. |
cze |
dc.format |
121 s. |
cze |
dc.format.extent |
3105539 bytes |
cze |
dc.format.mimetype |
application/pdf |
cze |
dc.language.iso |
cze |
|
dc.publisher |
Univerzita Pardubice |
cze |
dc.rights |
bez omezení |
cze |
dc.subject |
kvalita |
cze |
dc.subject |
zdravotní péče |
cze |
dc.subject |
zdravotní sestry |
cze |
dc.subject |
zdravotnická zařízení |
cze |
dc.subject |
pacienti |
cze |
dc.subject |
spokojenost |
cze |
dc.subject |
quality |
eng |
dc.subject |
health care |
eng |
dc.subject |
nurses |
eng |
dc.subject |
health care providers |
eng |
dc.subject |
patients |
eng |
dc.subject |
satisfaction |
eng |
dc.title |
Vliv jednání sester na celkové hodnocení kvality zdravotní péče pacienty |
cze |
dc.title.alternative |
Influence of the behaviour of nurses on general health care quality assessment by patients |
eng |
dc.type |
diplomová práce |
cze |
dc.contributor.referee |
Halajčuk, Tomáš |
cze |
dc.date.accepted |
2012 |
cze |
dc.description.abstract-translated |
The subject of this thesis is the behaviour of nurses and its effect on the patient´s overall assessment of the quality of health care. The theoretical part of the thesis explains terminology and deals with the quality of domestic and foreign health care and identifies assessment methods for measuring the quality of health care and client/patient satisfaction. The second part dealing with research concentrates on the main subject consisting of the actions and behaviour of nurses and the effect on the assessment of health care quality by the client/patient. The level of satisfaction with nurse behaviour as well as with overall health care was measured by applying a questionnaire to a group of 68 respondents. The questionnaire was processed by using descriptive statistics. When testing selected hypotheses, a statistically significant correlation was detected between satisfaction with the actions and behaviour of nurses and the overall assessment of the quality of health care by patients. The results have also shown a link between the ability of a nurse to encourage a patient and the patient´s evaluation of the total quality of health care. Hypotheses on differences in overall satisfaction of patients at accredited and non-accredited health care providers were not confirmed. |
eng |
dc.description.department |
Katedra ošetřovatelství |
cze |
dc.thesis.degree-discipline |
Ošetřovatelství ve vybraných klinických oborech |
cze |
dc.thesis.degree-name |
Mgr. |
cze |
dc.thesis.degree-grantor |
Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií |
cze |
dc.identifier.signature |
D26666 |
|
dc.thesis.degree-program |
Ošetřovatelství |
cze |
dc.description.defence |
Hodnocení vedoucího: výborně mínus
Hodnocení oponenta: výborně
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Ve své práci jste u charakteristiky zkoumaného souboru neuvedla, zda se jednalo o pacienty s podobnými diagnózami nebo alespoň podobným průběhem léčby. Existuje možnost zkreslení výsledku na základě nesouměrného zastoupení z hlediska závažnosti zdravotního stavu? Jestli ano, proč?
2. Jaká je aktuální situace z hlediska řízení kvality zdravotní péče v České republice?
3. Který legislativní akt je základním dokumentem stanovujícím povinnost sledovat, potažmo řídit kvalitu zdravotní péče.
1 Obhajoba diplomové práce s prezentací výborná. |
cze |
dc.identifier.stag |
15286 |
cze |
dc.description.grade |
Dokončená práce s úspěšnou obhajobou |
cze |