První pomoc z pohledu učitelů gymnázií

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Hlaváčková, Eva cze
dc.contributor.author Tomešová, Pavla
dc.date.accessioned 2012-07-15T22:39:44Z
dc.date.available 2012-07-15T22:39:44Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/45604
dc.description.abstract Tato bakalářská práce se věnuje problematice poskytování první pomoci z pohledu pedagogů gymnázií. V teoretické části popisuji současnou situaci v oblasti vzdělávání pedagogů v poskytování první pomoci, včetně legislativy ošetřující dané téma. Dále zde uvádím stručný přehled nejčastějších stavů, vyžadujících poskytnutí první pomoci, a současně konkrétní zdravotnické postupy v případě jejich výskytu. Poslední oblastí teoretické části je popis nejběžnějších rizik souvisejících s jednotlivými vývojovými obdobími dětí a dospívajících a také prevence jejich vzniku. Výzkumná část je založena na zpracování údajů získaných dotazníkovým šetřením na několika gymnáziích. Cílem bylo zjistit, jaké jsou znalosti a zkušenosti pedagogů v oblasti první pomoci při akutních stavech, dle jejich subjektivního posouzení. Výsledky byly statisticky zpracovány v aplikaci MS Excel 2007 a to v absolutních či relativních hodnotách. cze
dc.format 64 s. cze
dc.format.extent 1416270 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights bez omezení cze
dc.subject první pomoc cze
dc.subject pedagogové cze
dc.subject vzdělávání cze
dc.subject zdravotní komplikace cze
dc.subject školy cze
dc.subject first aid eng
dc.subject teachers eng
dc.subject education eng
dc.subject health complication eng
dc.subject schools eng
dc.title První pomoc z pohledu učitelů gymnázií cze
dc.title.alternative First aid administration in grammar school teacher's view eng
dc.type bakalářská práce cze
dc.contributor.referee Sieglová, Martina cze
dc.date.accepted 2012 cze
dc.description.abstract-translated This bachelor's thesis deals with the topic of providing first aid from the perspective of grammar school teachers. In the theoretical part I describe the current situation in the field of teachers' education in providing first aid including related legislation. Moreover I state short overview of the most frequent health conditions requiring providing first aid and concurrently concrete medical procedures in case of their occurrence. Last field of theoretical part is the description of the most common risks related to the particular developmental period of children and adults and risks? prevention. The explorative part is based on data processing acquired during the survey on several grammar schools. The target was finding out what is the knowledge and experience of teachers in the area of first aid in case of emergencies according their individual judgment. The results were processed statistically in MS Excel 2007 in absolute and relative values. eng
dc.description.department Katedra ošetřovatelství cze
dc.thesis.degree-discipline Zdravotnický záchranář cze
dc.thesis.degree-name Bc. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta zdravotnických studií cze
dc.identifier.signature D26528
dc.thesis.degree-program Specializace ve zdravotnictví cze
dc.description.defence Hodnocení vedoucího: velmi dobře Hodnocení oponenta: výborně Doplňující otázky k obhajobě: 1. Jak by se daly výsledky Vašeho výzkumu využít v praxi? 2. Provedla jste pilotní předvýzkum? Obhajoba bakalářské práce s prezentací výborná. cze
dc.identifier.stag 18653 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet