Universalismus ve filosoficko-vychovatelském systému J. A. Komenského

Zobrazit minimální záznam

dc.contributor.advisor Schifferová, Věra cze
dc.contributor.author Tomanová, Klára
dc.date.accessioned 2012-07-15T22:39:35Z
dc.date.available 2012-07-15T22:39:35Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier Univerzitní knihovna (sklad) cze
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/10195/45576
dc.description.abstract Práce pojednává o universalismu vychovatelské nauky Jana Amose Komenského. Pozornost je tu věnována vztahu jeho vychovatelské nauky k racionalismu 17. století, jejím filosofickým základům a theologickým kořenům. Práce je zaměřena i k problému geneze universalismu v díle Komenského od České Didaktiky až po Všeobecnou poradu o nápravě věcí lidských. Dále pak je tu osvětlena zásada Komenského universalismu omnes - omnia - omnino. Pozornost je věnována i prostředkům Komenského universální vychovatelské nauky, novým pansofickým školám, knihám a učitelům. Cílem Komenského vychovatelských snah byl problém, jak vychovat člověka, aby byl skutečně lidským. Komenského filosoficky a theologicky založená universální vychovatelská nauka je v komeniologii 20. století oceňována jako "pedagogika obratu", jež má člověka dovést k duchovní konverzi, překonat jeho egocentrismus a učinit z něj universální bytost, obrácenou k celku světa. Také těmto otázkám je v práci věnována pozornost. cze
dc.format 68 s. cze
dc.format.extent 867835 bytes cze
dc.format.mimetype application/pdf cze
dc.language.iso cze
dc.publisher Univerzita Pardubice cze
dc.rights Bez omezení cze
dc.subject universalismus cze
dc.subject Komenský, Jan Amos cze
dc.subject Patočka, Jan cze
dc.subject zásada omnes-omnia-omnino cze
dc.subject universalism eng
dc.subject principle omnes-omnia-omnino eng
dc.title Universalismus ve filosoficko-vychovatelském systému J. A. Komenského cze
dc.title.alternative Universalism in Philosophical-Pedagogical System of J. A. Comenius eng
dc.type diplomová práce cze
dc.contributor.referee Šolcová, Kateřina cze
dc.date.accepted 2012 cze
dc.description.abstract-translated The thesis deals with the universalism of Jan Amos Komenský educate science. The thesis pays attention to the relation between his educate science and the rationalism of the 17th century, its philosophical foundations and theological roots. The thesis focuses also on the problem of the genesis of universalism in Komensky's work from Czech diacritics up to General discussion about correction of the human affairs. Farer there is lighted up Komensky's universalism principle omnes - omnia - omnino. The thesis pays also attention to the resources of Komensky's universal educate science, new pansofic schools, books and teachers. The goal of Komensky's educate endeavour was a problem of how to educate a person to be really human. Philosophicaly and theologicaly based Komensky's universal educate science is appreciated in the komeniology of the 20th century as a "pedagogy of the turnover" that should lead a person to the mental conversion, to overcome his egocentrism and make him an universal body directed at complex world. These questions are also mentioned in the thesis. eng
dc.description.department Katedra filosofie cze
dc.thesis.degree-discipline Filozofie cze
dc.thesis.degree-name Mgr. cze
dc.thesis.degree-grantor Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická cze
dc.identifier.signature D25746
dc.thesis.degree-program Filozofie cze
dc.identifier.stag 14243 cze
dc.description.grade Dokončená práce s úspěšnou obhajobou cze


Tento záznam se objevuje v následujících kolekcích

Zobrazit minimální záznam

Vyhledávání


Rozšířené hledání

Procházet

Můj účet