Optimalizace řízení spalovacího motoru v hybridním pohonu vozidla
Disertační práceOtevřený přístupDatum publikování
2012
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Tato dizertační práce je zaměřena na návrh metodiky optimálního řízení vznětového spalovacího motoru použitého jako primární zdroj v hybridním pohonu vozidla. V práci je provedena rozsáhlá analýza chodu spalovacího motoru za účelem dosažení co nejnižší spotřeby paliva. Je porovnána
metoda statické optimalizace vycházející z úplné charakteristiky spalovacího motoru s optimalizací dynamickou, která bere ohled na konkrétní jízdní cyklus a na požadavky vycházející z praktické
implementace algoritmu na vozidle. Analýzy jsou založeny na simulacích provedených na vytvořeném
modelu spalovacího motoru zatěžovaného el. generátorem typu PMSG. Práce si neklade za cíl vytvořit
systém řízení hybridního pohonu jako celku, zabývá pouze řízením spalovacího motoru, který je
zatěžován el. generátorem.
Rozsah stran
160 s. + příloha (49 s.)
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Dopravní prostředky a infrastruktura
Studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Signatura tištěné verze
D27618
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
hybridní vozidla, hybridní pohony, spalovací motory, vznětové motory, spotřeba paliva, emise, generátory, PMSG, vektorové řízení, optimalizace, strategie řízení, zatěžovací charakteristika, optimální trajektorie, hybrid vehicles, hybrid drivetrain, combustion engines, diesel engines, fuel consumption, emissions, generator, vector control, optimization, control strategy, load curve, optimal trajectory