Digitální knihovnaUPCE
 

Optimalizace řízení spalovacího motoru v hybridním pohonu vozidla

Disertační práceOtevřený přístup
Náhled

Datum publikování

2012

Vedoucí práce

Název časopisu

Název svazku

Vydavatel

Univerzita Pardubice

Abstrakt

Tato dizertační práce je zaměřena na návrh metodiky optimálního řízení vznětového spalovacího motoru použitého jako primární zdroj v hybridním pohonu vozidla. V práci je provedena rozsáhlá analýza chodu spalovacího motoru za účelem dosažení co nejnižší spotřeby paliva. Je porovnána metoda statické optimalizace vycházející z úplné charakteristiky spalovacího motoru s optimalizací dynamickou, která bere ohled na konkrétní jízdní cyklus a na požadavky vycházející z praktické implementace algoritmu na vozidle. Analýzy jsou založeny na simulacích provedených na vytvořeném modelu spalovacího motoru zatěžovaného el. generátorem typu PMSG. Práce si neklade za cíl vytvořit systém řízení hybridního pohonu jako celku, zabývá pouze řízením spalovacího motoru, který je zatěžován el. generátorem.

Rozsah stran

160 s. + příloha (49 s.)

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Bez omezení

Název akce

ISBN

Studijní obor

Dopravní prostředky a infrastruktura

Studijní program

Technika a technologie v dopravě a spojích

Signatura tištěné verze

D27618

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (studovna)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

hybridní vozidla, hybridní pohony, spalovací motory, vznětové motory, spotřeba paliva, emise, generátory, PMSG, vektorové řízení, optimalizace, strategie řízení, zatěžovací charakteristika, optimální trajektorie, hybrid vehicles, hybrid drivetrain, combustion engines, diesel engines, fuel consumption, emissions, generator, vector control, optimization, control strategy, load curve, optimal trajectory

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced