Digitální knihovnaUPCE
 

Obraz Nových náboženských hnutí v médiích. Situace v ČR v letech 1989-2009

Diplomová práceOmezený přístup

Abstrakt

Tato práce se zabývá vlivem médií a antikultovních organizací na veřejný obraz nových náboženských hnutí mezi českou společností, tedy tím, jak je tento obraz vytvářen a jak se měnil v průběhu let 1989-2009. Zvláštní místo zde bude mít také obecný popis fungování novinářské tvorby, manipulační strategie, které novináři při popisu nových a nezavedených náboženských skupin používají, ale i popis průběhu tvorby "velké kauzy". První kapitola je zaměřena na samotná masmédia. Je tu vysvětleno, jak média pracují, jaké jsou typy médií a jaká je jejich funkce ve společnosti. Samozřejmostí je také popis mediálních účinků a jejich vlivu na jednotlivce i celou společnost. Druhá kapitola nabídne úvahu nad tím, jakou roli při vytváření mediálního obrazu hrají religionisté a antikultovní organizace. Nastíníme zde zároveň problematiku definice a užívání pojmů "nová náboženská hnutí", "sekta", "kult". Zároveň je tu představeno několik problematických tvrzení, ke kterým se novináři při své práci uchylují, a která mají největší vliv na zkreslení obrazu nových náboženství. Závěrečná třetí kapitola shrnuje celý výzkum, nabízí typologii mediálních manipulací a náhled do tvorby tzv. "velké kauzy" kolem nových náboženských hnutí.

Rozsah stran

151 s.

ISSN

Trvalý odkaz na tento záznam

Projekt

Zdrojový dokument

Vydavatelská verze

Přístup k e-verzi

Práce není přístupná

Název akce

ISBN

Studijní obor

Religionistika

Studijní program

Filozofie

Signatura tištěné verze

D25661

Umístění tištěné verze

Univerzitní knihovna (sklad)

Přístup k tištěné verzi

Klíčová slova

nová náboženská hnutí, masmédia, vymývání mozku, stereotypy, antikultovní hnutí, new religious movements, mass media, brainwashing, stereotypes, anticult movements

Endorsement

Review

item.page.supplemented

item.page.referenced