Simulace provozního namáhání částí kolejových vozidel na zatěžovacích standech
Disertační práceOtevřený přístupDatum publikování
2012
Autoři
Vedoucí práce
Oponent
Název časopisu
Název svazku
Vydavatel
Univerzita Pardubice
Abstrakt
Dizertační práce je zaměřena na problematiku experimentálního zjišťování únavových charakteristik konstrukčních uzlů částí kolejových vozidel na dynamickém zkušebním stavu. Cílem práce je návrh metodiky, která umožňuje zjedodušení těchto experimentů. Navržená metodiky využívá výpočet pomocí metody konečných prvků, korelační analýzu a odhad pomocí měrné napěťové odezvy. K ověření navržené metodiky byl proveden experiment na reálném vzorku.
Rozsah stran
75 s.
ISSN
Trvalý odkaz na tento záznam
Projekt
Zdrojový dokument
Vydavatelská verze
Přístup k e-verzi
Bez omezení
Název akce
ISBN
Studijní obor
Dopravní prostředky a infrastruktura
Studijní program
Technika a technologie v dopravě a spojích
Signatura tištěné verze
D27622
Umístění tištěné verze
Univerzitní knihovna (studovna)
Přístup k tištěné verzi
Klíčová slova
kolejová vozidla, konstrukční uzel, mechanické napětí, analýza MKP, materiálové charakteristiky, experimentální výzkum, únavové testy, dynamický zkušební stav, rail vehiclec, structural node, mechanical stress, FEM analysis, material characteristics, experimental research, fatigue testing, dynamic test stand