Abstrakt:
Předkládaná práce je zaměřena na problematiku vzájemných vazeb dopravy, logistiky a marketingu. Tyto disciplíny lze vnímat z jedné úrovně pohledu odděleně, avšak z jiného hlediska jako nedílně spjaté, které poskytují uživateli celý komplex služeb s jasně definovanou přidanou hodnotou jak pro společnost působící na obchodní bázi, tak pro zákazníka.
Jedná se o tedy o specifikaci možných způsobů vzájemné implementace logistiky a marketingu v rámci společností obchodního typu, které se zároveň zabývají dopravou, přičemž je především posuzována otázka, zda je možno jednoznačně objektivně a univerzálně tyto vazby definovat, či zda je specifikace vztahů individuální dle konkrétního typu poskytovaných služeb, jejich rozsahu a dle dalších faktorů ovlivňujících konkrétní oblast podnikání.
Práce je rozdělena do několika kapitol, přičemž cíl disertační práce je vymezen v druhé části. Úvodní kapitola je věnována sektoru dopravy včetně jeho specifik. V této části je také popsána situace v oblasti dopravní politiky u nás, některé problémy a stav legislativy týkající se dopravy. V následujících kapitolách, a jejich dílčích částech, je rozebírána problematika implementace logistiky a marketingu ve vztahu k dopravě. Dále navazují statě zaměřené na oblast vazby dopravy na ekonomiku, a na aspekty související s outsourcingem činností firmy. Stěžejní část se zabývá analýzou vzájemných vztahů mezi dopravou, logistikou a marketingem, respektive posouzením možného způsobu implementace logistických